به 97 درصد شکایت های مسافران نوروزی رسیدگی شد

به گزارش مجله فضای وب، مراسم تجلیل از عوامل اجرایی و متولی خدمات سفر استان تهران با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از دیگر مسئولان در موزه ملی ایران باستان عصر یکشنبه برگزار گردید.

به 97 درصد شکایت های مسافران نوروزی رسیدگی شد

ولی تیموری در این مراسم با بیان اینکه در نوروز 98 شاهد اقدامات مطلوبی در ساماندهی و جذب مسافران و توریستان در سطح استان تهران بودیم، اضافه کرد: یکی از دغدغه مسئولان با آغاز طرح خدمات سفر خالی شدن مرکز بود که با برنامه ریزی های لازم کمبود توریست در ایام تعطیلات نداشتیم.

وی با بیان اینکه صنعت توریستی فرابخشی است، اعلام کرد: در این حوزه 27 نهاد و سازمان دولتی کشور مشارکت دارد و این صنعت موتور محرکه برای سایر بخش ها محسوب خواهد شد.

تیموری گفت: توریستی این پتانسیل را دارد تا رکود دیگر حوزه ها را رفع و با اقدامات کارشناسی شده به اقتصاد یاری کند.

وی با بیان اینکه توریستی یک صنعت ترسو محسوب می گردد، اضافه کرد: بیشترین حجم توریستان خارجی به کشورمان را سنین بیش از 50 سال تشکیل می دهند که می طلبد در این حوزه به شاخص ها و چالش ها بیشتر توجه کرد.

صادرات صنایع دستی 9میلیارد دلار ارزآوری داشت

استاندار تهران نیز در این مراسم گفت: تولیدات صنایع دستی یکی از منابع رونق مالی محسوب می گردد که صادرات این بخش 9میلیارد دلار در سال گذشته ارزآوری برای کشور داشته است.

انوشیروان محسنی بندپی به طرح خدمات سفر نوروزی استان تهران اشاره نمود و گفت: سال جاری شاهد همکاری و کوشش هایی متولیان امر در این بخش بودیم که توانستند خدمات ارزشمندی را به مسافران ارائه دهند.

وی با بیان اینکه منظره ما باید ارائه خدمات بهتر و کیفی تر در نوروز 99 باشد اعلام کرد: تهران با جاذبه و زیر ساخت خوب خود به عنوان یکی از مقاصد توریستی محسوب می گردد که با شناسایی ظرفیت ها می توان مسافرپذیری آن را بیشتر کرد.

رشد 2 و نیم برابری بازدید از جاذبه های تهران نسبت به سال گذشته

مدیرکل میراث فرهنگی و توریستی استان تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه طرح خدمات سفر نوروزی از 25 اسفند تا 16 فرودین ماه سال جاری ادامه داشت، اضافه کرد: بازدید از جاذبه های استان نسبت به سال گذشته رشد 2 و نیم برابری را تجربه کرد.

دلاور بزرگ نیا خاطر نشان کرد: با آغاز طرح خدمات سفر نوروزی، سال جاری بیش از 3 میلیون و 500 هزار نفر از جاذبه های تفریحی، تاریخی و فرهنگی استان تهران تماشا کردند.

وی توضیح داد که 622 هزار مسافر و توریست نیز از اماکن اقامتی استان بهره مند شدند.

منبع: ایرنا

منبع: همگردی
انتشار: 2 بهمن 1401 بروزرسانی: 2 بهمن 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2183

به "به 97 درصد شکایت های مسافران نوروزی رسیدگی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به 97 درصد شکایت های مسافران نوروزی رسیدگی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید