تمجید سازمان جهانی بهداشت از اقدامات ایران در مبارزه با کرونا

به گزارش مجله فضای وب، سازمان جهانی بهداشت می گوید ایران تمام کوشش خودش را برای مبارزه با ویروس کرونا به کار گرفته است.

تمجید سازمان جهانی بهداشت از اقدامات ایران در مبارزه با کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سازمان دنیای بهداشت امروز چهارشنبه گفته ایران، علی رغم کمبود تجهیزات نهایت کوشش خودش را برای مبارزه با کرونا به کار بسته است.

همزمان، نمایندگی سازمان دنیای بهداشت گفته از اقدام ایران در تهیه مراکزی برای پذیرش مبتلایان رو به بهبود تحت تأثیر نهاده شده است.

حساب کاربری دفتر منطقه ای سازمان دنیای بهداشت در مدیترانه شرقی در توئیتر نوشت: نمایندگی سازمان دنیای بهداشت در ایران از ایجاد مراکز درمانی برای پذیرش مبتلایان رو به بهبود کووید-19 و مبتلایان خفیف در مواقع لزوم تحت تأثیر نهاده شد.

ساعاتی قبل تر سازمان دنیای بهداشت رسماً خاطرنشان کرد شیوع بیماری کووید-19 در دنیا به سطح همه گیری دنیای رسیده است.

همزمان با گسترش ویروس کرونای جدید به بیش از 121000 نفر در آسیا، اروپا، منطقه غرب آسیا و اکنون بخش هایی از ایالات متحده تدروس آدانوم، مدیر کل سازمان دنیای بهداشت بیماری کووید-19 را در دسته های بیماری همه گیر دنیای قرار داد.

آدانوم در یک کنفرانس خبری در مقر سازمان دنیای بهداشت در ژنو گفت: در دو هفته گذشته شمار مبتلایان به این ویروس در خارج از چین 13 برابر و شمار کشورهای مبتلا به آن 3 برابر شده اند.

وی اضافه نمود: در روزها و هفته های آینده انتظار داریم شمار مبتلایان، شمار مرگ و میرها و تعداد کشورهای آلوده از این هم بیشتر شوند.

جدیدترین آمار نشان می دهد در کل دنیا 121739 نفر تا به حال ویروس کرونا مبتلا شده اند که از میان آنها 66943 نفر بهبود حاصل نموده و 4382 نفر جان باخته اند.

ویروس های کرونا (یا کروناویروس ها) خانواده ای از ویروس ها هستند که باعث ایجاد بیماری هایی در پستانداران و پرندگان می گردد.

این بیماری در انسان، باعث ایجاد عفونت های تنفسی می گردد که عموماً خفیف هستند. اشکال نادرتر ابتلا به این ویروس باعث ایجاد بیماری هایی نظیر نشانگان تنفسی حاد (سارس)، نشانگان تنفسی خاورمیانه (مرس) و کووید-19 می شوند که می توانند مرگبار باشند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 835

به "تمجید سازمان جهانی بهداشت از اقدامات ایران در مبارزه با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمجید سازمان جهانی بهداشت از اقدامات ایران در مبارزه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید