تویوتا و جیلی در توسعه فناوری هیبرید همکاری می نمایند

به گزارش مجله فضای وب، تویوتا و جیلی چین برای همکاری در زمینه فناوری هیبریدی در حال مذاکره هستند؛ هدف تویوتا، توسعه بازار فروش در چین اعلام شده است.

تویوتا و جیلی در توسعه فناوری هیبرید همکاری می نمایند

تویوتا به تازگی گفت که برای همکاری در زمینه فناوری خودروی هیبریدی (بنزینی - برقی)، در حال مذاکره باجیلی (Geely) چین است. این مذاکرات همزمان با استقبال تویوتا از ورود به حوزه فناوری های تازه شروع شده است. خودروساز ژاپنی این مذاکرات را تائید کرد و گفت که دو شرکت درباره فناوری هیبریدی ارتباط برقرار نموده اند، اما هنوز تصمیمی برای نحوه همکاری گرفته نشده است؛ تا به امروز دو طرف جزئیات بیش تری از مذاکرات به رویترز ارائه ننموده اند.

یکی از اشخاص آگاه در این زمینه به رویترز گفت:

تویوتا کسب وکار خود را با سیاست باز انجام می دهد و که شامل فناوری خودروی الکتریکی نیز خواهد شد. ارتباط تویوتا با جیلی بر اساس این سیاست باز است، هر چند که مسئولان جیلی تا به امروز از اظهار نظر در این مورد خودداری نموده اند.

این شخص آگاه بعلاوه گفت که دو شرکت تویوتا و جیلی در خصوص سازنده باتری چینی مذاکره نموده اند، که به صورت جداگانه با هر دو آن ها همکاری می نماید. تویوتا مدت زمان بسیار زیادی است که در زمینه فراوری خودروی برقیفعالیت می نماید و شاید همکاری با جیلی برای آن خیلی عجیب نباشد. تویوتا از ارتباط و همکاری با جیلی، در پی برنامه ریزی برای فروش محصولات خود در چین به عنوان بزرگ ترین بازار خودروی دنیا است.

تائیدیه تویوتا مبنی بر همکاری با جیلی، پس از آن انجام گرفت که رسانه های چینی از مذاکرات جیلی با یک خودروساز ژاپنی در زمینه فناوری خودروی هیبریدی خبر دادند. تویوتا ضمناً این تائید، گفت که به زودی جزئیات مربوط به همکاری مشترک با جیلی را در رسانه ها منتشر می نماید.

کوشش تویوتا بر سرمایه گذاری در زمینه طراحی، توسعه و فراوری خودروی هیبریدی به دهه 1990 باز می شود؛ در آن دوران خودروساز ژاپنی با عرضه تویوتا پریوس هیبرید، سعی داشت تا آن را به صورت محلی در چین فراوری کند. این شرکت فروش خودروهای هیبریدی را در چین دنبال کرد و از سال 2015 تا به امروز نیز ارائه محصولات بنزینی-برقی را تحت نام هایتویوتا کرولا (Corolla) و لوین (Levin) ادامه می دهد. این شرکت تائید کرد که میخواهد تا سال آینده نسخه های پلاگین هیبرید تویوتا کرولا و تویوتا لوین را در چین عرضه کند.

منبع: انتخاب
انتشار: 1 دی 1401 بروزرسانی: 1 دی 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2165

به "تویوتا و جیلی در توسعه فناوری هیبرید همکاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تویوتا و جیلی در توسعه فناوری هیبرید همکاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید