طراحی لوگو: راهبرد چین برای تحقق آرمان های زیست محیطی همزمان با رشد مالی

به گزارش مجله فضای وب، رادیو بین المللی چین نوشت: درحالکیه یک سال از زمانی که رهبر چین متعهد به محقق ساختن خنثی سازی انتشار کربن تا سال 2060 میلادی شد، می گذرد، پکن تعهد تزلزل ناپذیر خود در احترام قائل شدن برای اظهارات رهبر چین را با انجام اقدامات عملی به تصویر کشیده است.

طراحی لوگو: راهبرد چین برای تحقق آرمان های زیست محیطی همزمان با رشد مالی

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

انتظار می رود که چین که در کوشش برای ساخت دنیای سبزتر و سازگارتر با محیط زیست است، خنثی سازی انتشار کربن را به وسیله به حداکثر رسانیدن انتشارات کربنی در کوتاه ترین بازه زمانی در تاریخ دنیای محقق سازد. تازه ترین سند و مدرک در این زمینه این است که چین اخیرا سند هدایت را برای عملکرد کشور در جهت محقق ساختن اهداف مربوط به حداکثر انتشار کربنی و خنثی سازی انتشار کربن تحت فلسفه توسعه تازه منتشر و اهداف و اقدامات کلیدی ویژه در دهه های آینده را معین کرد.

این سند کلیدی که به صورت مشترک از سوی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و شورای دولتی منتشر شده، مجددا بر تعهدات اقلیمی چین تاکید نموده است.

چین به اسم دومین اقتصاد بزرگ دنیا بدنبال ایجاد توازن بین آرمان های اقلیمی و توسعه مالی خود است؛ موضوعی که در جهت چین در جهت اقتصاد کم کربن روز به روز به وضوح دیده می گردد این است که آرمان این کشور در زمینه انتشارات صفر خالص کربنی آنطور که بعضی رسانه های خارجی حدس می نمایند، به قیمت کاهش شدید رشد مالی این کشور تمام نشده است.

چین یک انگیزه مالی به مراتب قوی تری برای کاهش انتشار گازهای کربنی دارد به ویژه به وسیله توسعه و سرمایه گذاری در بخش های مربوط به انرژی تازه و حمل و نقل، آن هم در شرایطی که دنیا در کنار یکدیگر مشغول مقابله با تهدیدات اقلیمی است.

انتقال گسترده اقتصاد چین به سمت یک اقتصاد کم کربن به معنای ایجاد فرصت های شغلی تازه، پیشرفت نوآوری های تکنولوژیکی مربوطه و ارتقاء سطح رقابت شرکت های داخلی است.

بر اساس سند راهنمای تازه منتشر شده چین در زمینه چگونگی محقق ساختن اهداف مربوط به حداکثر انتشار کربنی و خنثی سازی انتشار کربن تحت فلسفه توسعه تازه، این کشور تا سال 2060 میلادی به طور کامل یک سیستم انرژی کارآمد و ایمن و کم کربن و پاک ایجاد خواهد نمود که بهره وری انرژی آن به سطح پیشرفته بین المللی می رسد.

چین به اسم رهبر دنیا از نظر ظرفیت های نصب شده جمعی در فراوری انرژی های خورشیدی و بادی و آبی، به خوبی بابت تکنولوژی های انرژی پاک خود در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است؛ تحول سبز چین نه تنها شرکت های داخلی این کشور را به تکنولوژی های پیشروی سبز و سازگار با محیط زیست مجهز می نماید بلکه فرصت های را هم برای سرمایه گذاران دنیا به ارمغان می آورد.

آمار خود گویای همه چیز است. شرکت های چینی تا سال 2020 میلادی در 416 پروژه بین المللی همکاری های انرژی آبی مشارکت داشته اند که از جمله آنها عبارت است از 11 پروژه تازه امضا شده در سال 2020. واحدهای توربین بادی چین در سال گذشته به 22 کشور با حجم تجاری 1.1 میلیارد دلار آمریکا صادر شد که در مقایسه با سال قبل رشدی بیش از 20 درصدی داشت.

این در حالیست که از میان 10 فراوری نماینده برتر توربین بادی در دنیا، هفت سازنده از چین هستند.

چین از نظر ظرفیت نصب شده، فراوری پنل های خورشیدی و صادرات این فناوری، به صندلی محکمی در صنعت انرژی خورشیدی دست یافته است. انتظار می رود که این سه بخش مربوط به انرژی پاک به نقاط تازه رشد مالی همسو با گذار دنیا به سمت انرژی های پاک و تتازهپذیر تبدیل شوند.

یکی دیگر از ستون های تازه رشد اقتصاد چین همگام با کاهش انتشار گازهای کربنی، برق رسانی خودروها و وسایل نقلیه است؛ فروش خودروهای انرژی تازه موسوم به NEV در چین در سال گذشته (2020) رشدی 10.9 درصدی نسبت به سال قبل از آن داشته و به 1.37 میلیون دستگاه در سال 2020 میلادی رسیده است آن هم در بحبوحه کوشش های دولت پکن برای تشویق استفاده از این خودروها و کاهش فشار بر محیط زیست.

کشور چین در کنار کوشش برای دستیابی به انرژی های پاک تر، تاسیسات قدیمی فراوری و شرکت هایی با مصرف فوق العاده انرژی را تعطیل می نماید تا انتشار گازهای کربنی را کاهش دهد.

در حقیقت باید گفت که اهداف مربوط به اوج انتشار کربنی و خنثی سازی انتشار کربن فرصت عظیمی را برای چین در جهت ترغیب یک توسعه با کیفیت فوق العاده بالا فراهم می نماید؛ چین نیازی به قربانی کردن رشد مالی خود هنگام اجرای سیاست های اقدام اقلیمی اش ندارد و برعکس می تواند هم به مزایای مالی و هم امتیازات محیط زیستی در طول انتقال سبز و سازگار با محیط زیستش دست یابد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1828

به "طراحی لوگو: راهبرد چین برای تحقق آرمان های زیست محیطی همزمان با رشد مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی لوگو: راهبرد چین برای تحقق آرمان های زیست محیطی همزمان با رشد مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید