خانه هایی که از قوطی ها، بطری ها و لاستیک های قدیمی ساخته می شوند، در حال محبوب شدن هستند

به گزارش مجله فضای وب، سازه هایی که از مواد بازیافتی ساخته شده اند از دهه 1970 وجود داشته اند، اما شاید در هنگام بحران ها و بالایای طبیعی واقعا کاربرد هم داشته باشند.

خانه هایی که از قوطی ها، بطری ها و لاستیک های قدیمی ساخته می شوند، در حال محبوب شدن هستند

در تائوس، در نیومکزیکو - لاستیک های قدیمی، قوطی های مچاله شده و بطری های خالی نوشیدنی در سایت های ساختمانی در سراسر صحرا انباشته شده اند. کاربرد تازهی در انتظار این مواد دورریز است، اینکه به بلوک های ساختمانی برای خانه های تازه تبدیل می شوند.

لاستیک ها و قوطی ها در کنار هم چیده و فشرده می شوند و در سیمان جاسازی می شوند تا شالوده سازه را ایجاد نمایند، در حالی که بطری های رنگارنگ ظاهر شیشه های رنگی را روی دیوار ها ایجاد می نمایند.

این طرح ها به نظر ماورایی به نظر می رسند، اما معمار اصلی پروژه، مایکل رینولدز، آن ها را کشتی های زمینی می نامد. هدف او این است که خانه ها با انجام کار هایی بیش از بازیافت اقلام کاملاً سازگار با آب و هوا باشند.

به گفته رینولدز، شش عنصر یک Earthship را تعریف می نمایند. باید با مواد طبیعی و تغییر کاربری ساخته گردد، از گرمایش و سرمایش حرارتی یا خورشیدی استفاده کند، برق را از انرژی خورشیدی و بادی تامین کند، آب باران را برداشت و مجدداً استفاده کند، تصفیه فاضلاب اختصاصی داشته باشد، و صاحبانش را قادر سازد تا غذای خود را در همان محل پرورش دهند یا فراوری نمایند.

آب باران ذخیره شده برای دوش گرفتن یا ماشین لباسشویی و برای شستشوی توالت استفاده می گردد. سپس می توان از آن برای تامین آب باغ یا گیاهان استفاده کرد.

کشتی های زمینی به گونه ای طراحی شده اند که مستقل باشند و از شبکه برق خارجی بیشتر اوقات بی احتیاج باشند. آن ها با حداقل 40 درصد مواد بازیافتی ساخته شده اند و از یک ششم برق یک خانه معمولی استفاده می نمایند.

ایده رینولدز بیش از 50 سال پیش شکل گرفت و کشتی های اولیه زمینی که او ساخته بود خالی ماندند زیرا افراد کمی علاقه مند بودند. اما تقاضا در حال افزایش است. در حال حاضر سازه ها در 35 استان و در سطح بین المللی ساخته شده است.

رینولدز می گوید که مردم جذب این مفهوم شده اند زیرا بشریت به وسیله شرایط مالی بد و همه گیری کووید-19 تهدید شده و بعلاوه تغییر شرایط اقلیمی و تهدید جنگ ها وجود دارد.

او می گوید که کشتی های زمینی می توانند از خانواده ها در شرایط اضطراری مانند طوفان های زمستانی 2021 در تگزاس که مردم را برای روز ها بدون برق ر ها کرد، محافظت نمایند.

شرکت او آغاز به ساخت و ساز در مناطقی از جمله جنوب شرقی کنتاکی و پورتوریکو نموده است که اخیراً به وسیله گردباد ها و طوفان ها آسیب دیده است. این سازه ها به گونه ای طراحی شده اند که در برابر طوفان، گردباد و سیل مقاوم تر باشند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2059

به "خانه هایی که از قوطی ها، بطری ها و لاستیک های قدیمی ساخته می شوند، در حال محبوب شدن هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه هایی که از قوطی ها، بطری ها و لاستیک های قدیمی ساخته می شوند، در حال محبوب شدن هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید