خبرنگاران بیانی: استقلال از نظر فنی باید پیشرفت زیادی کند

به گزارش مجله فضای وب، تهران- خبرنگاران- پیشکسوت آبی پوشان گفت: ملاقات استقلال با ذوب آهن یکی از ضعیف ترین بازی هایی بود که استقلال انجام داد، این تیم برنامه و تاکتیک خاصی نداشت و در طول 90 دقیقه جریان بازی سردرگم نشان داد.

خبرنگاران بیانی: استقلال از نظر فنی باید پیشرفت زیادی کند

شاهرخ بیانی یکی از بازیکنان تاثیرگذار استقلال در دهه 60 بود و با آبی پوشان تهرانی قهرمان آسیا شد. بیانی که در سال های گذشته به عنوان مربی در استقلال فعالیت می کرد اعتقاد دارد این تیم در بازی با ذوب آهن یکی از بدترین نمایش های خود را به اجرا گذاشت.

بیانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران درباره عملکرد استقلال در هفته هفتم لیگ آزادگان حرف زد. متن این گفت وگو را در زیر می خوانید:

استقلال عملکرد خوبی را در اصفهان به نمایش نگذاشت،چرا؟

بازی با ذوب آهن یکی از ضعیف ترین بازی هایی بود که استقلال انجام داد. این تیم برنامه و تاکتیک خاصی نداشت و در طول 90 دقیقه جریان بازی سردرگم نشان داد.

فکر می کنید دلیل این سردرگرمی چه بود؟

این پرسشی است که کادر فنی استقلال باید به آن پاسخ دهند. به طور حتم کادرفنی باید بگوید که ضعف های استقلال چیست و باید آنها را رفع کند تا تیم در بازی های آینده نتایج بهتری را کسب کند. استقلال با روندی که در پیش گرفته، به مشکل خواهد خورد.

دو امتیاز مهم از دست استقلال رفت.

استقلال اگر پیروز میدان می شد، صندلی خود را در صدر جدول تثبیت می کرد اما با نمایش ضعیف خود به تساوی رسید. ذوب آهن تیمی نبود که بتواند مقابل استقلال به تساوی برسد. اگر این تیم با برنامه و تاکتیک بهتری در این مسابقه به میدان می رفت، می توانست شاگردان رحمان رضایی را شکست بدهد.

استقلال در کارهای هجومی ضعیف شده است؟

استقلال در فاز هجومی ضعیف شده است و شاید یکی از دلایل اصلی این موضوع غیبت شیخ دیاباته باشد. او مهره تاثیرگذاری بود که فصل گذشته با شایستگی عنوان آقای گلی در لیگ برتر را به دست آورد. او اگر به شرایط ایده آل بر گردد، می تواند بار هجومی آبی پوشان را بر دوش بکشد. البته ...

البته چی؟

خط هافبک استقلال دوندگی خوبی دارد اما در بحث هجومی با مشکل روبه روست و نمی تواند بازیکنان خط حمله را در موقعیت گل قرار دهد. مهدی قائدی و ارسلان مطهری بازیکنانی هستند که خود را در فضای مناسب قرار می دهند و اگر بازیکنی بتواند آنها را پشتیبانی کند، عملکرد بهتری را خواهند داشت. در بازی با ذوب آهن چند مشکل اساسی را در استقلال شاهد بودیم.

چه مشکلاتی؟

استقلال بیشتر دقایق بازی به سانتر از جناحین روی آورده بود و این در حالی بود که بازیکنی سرزن نداشت. ذوب آهن در عمق خود با مشکل روبه رو بود و اگر استقلال این ضعف را نشانه می گرفت، می توانست به گل برسد. یک پرسش دیگر برای من ایجاد شد.

چه پرسشی؟

چرا مهدی قائدی از دقیقه اول در ترکیب استقلال قرار نداشت؟ اگر او مصدوم بود چرا در نیمه دوم به بازی رفت و اگر آسیب ندیده بود چرا محمود فکری این بازیکن را از ابتدا به زمین نفرستاد؟ مهدی قائدی با خصوصیاتی که دارد، می توانست به استقلال یاری کند.

این تیم می تواند قهرمان لیگ گردد؟

من به استقلال در این فصل تیم امیدواری زیادی داشتم. این تیم آغاز خوبی داشت اما افت کرد و در چند بازی اخیر از نظر روش بازی شرایط خوبی نداشته و همین موضوع می تواند در ادامه راستا لطمات زیادی وارد کند. محمود فکری و دستیاراتش باید نگرش دوباره به شرایط تمرینی داشته باشند. هنوز هفته های زیادی به انتها لیگ برتر باقی مانده است و استقلال فاصله زیادی با صدر جدول ندارد. استقلال بازیکنان خوبی در اختیار دارد که هر کدام از آنها در پست های خود بهترین هستند. کادر فنی استقلال نیز با تجربه هستند و اگر اشکالاتی که وجود دارد رفع گردد هنوز شاگردان فکری شانس زیادی برای قهرمانی خواهند داشت.

نقدهای از محمود فکری می گردد؟

به هر حال وقتی تیم شرایط خوبی ندارد و نمی تواند زیبا بازی کند و رضایت طرفداران را جلب کند نقدهای مطرح می گردد. این موضوع همیشه وجود داشته و خواهد داشت اما طرفداران استقلال نباید حمایت را از تیم قطع نمایند تا استقلال بتواند به شرایط ایده آل بازگردد. انتقاد از استقلال نه تنها کاری را درست نمی نماید بلکه فشار و استرس به تیم وارد می نماید.

محمود فکری از داوری لیگ برتر نقدها زیادی دارد؟

متاسفانه داوری ها همیشه به ضرر استقلال بوده است و این اتفاق تکراری نیست. در همین فصل چند اشتباه فاحش وجود داشت که می توانست نتیجه را به سود استقلال تغییر دهد. امیدوارم کمیته داوران دقت بیشتری را در انتخاب داوران داشته باشند تا حق تیمی ضایع نگردد.

و انتخاب مدیرعامل استقلال صورت گرفت و احمد مددی این سمت را بر عهده گرفت.

به نظر من انتخاب خوبی صورت نگرفت. استقلال مدیرانی نیاز دارد که تجربه کافی داشته باشند و بتوانند در شرایط بحرانی یاری نمایند.

هنوز تاریخ شهرآورد معین نشده است.

طبق برنامه قبلی که از سوی سازمان لیگ اعلام شده بود که استقلال و پرسپولیس باید این هفته رودروی یکدیگر قرار بگیرند اما هنوز تاریخ این مسابقه اعلام نشده است و بهتر است مسوولان سازمان لیگ تکلیف آبی پوشان را معین نمایند.

پرسپولیس فینال لیگ قهرمانان آسیا را واگذار کرد؟

اولسان در بازی فینال عملکرد بهتری را به اجرا گذاشت و توانست قهرمان آسیا گردد. به هر حال تیم های شرق آسیا برنامه ریزی گسترده و بهتری را داشته اند و مزد سرمایه گذاری خود را می گیرند. شرایط به گونه ای است که قهرمان شدن تیم های ایرانی در آسیا کار سختی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1391

به "خبرنگاران بیانی: استقلال از نظر فنی باید پیشرفت زیادی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیانی: استقلال از نظر فنی باید پیشرفت زیادی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید