خبرنگاران تدوین فرصت های سرمایه گذاری در سواحل دریاچه ارومیه اجتناب ناپذیر است

به گزارش مجله فضای وب، تبریز - خبرنگاران - فرماندار اسکو گفت: تدوین فرصت های سرمایه گذاری در جزیره اسلامی و سواحل زیبای دریاچه ارومیه اجتناب ناپذیر است.

خبرنگاران تدوین فرصت های سرمایه گذاری در سواحل دریاچه ارومیه اجتناب ناپذیر است

بابک رضی منش، روز یکشنبه در جلسه کارگروه جهانگردی و میراث فرهنگی شهرستان اسکو با بیان اینکه دریاچه ارومیه فرصت طلایی برای توسعه جهانگردی و رونق مالی منطقه است، اضافه کرد: به محض تدوین این فرصت ها از سرمایه گذاران علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه جهانگردی دریاچه ارومیه حمایت ویژه خواهد شد.

وی از شروع ایجاد و تقویت امکانات تفریحی، ورزشی و جهانگردی در این سواحل اطلاع داد و گفت: حدود 60 درصد از گستره جزیره اسلامی و سواحل این دریاچه مستعد ایجاد زیرساخت های جهانگردی، تاسیسات تفریحی و ورزشی ساحلی است.

فرماندار اسکو با اشاره به اقدامات ارزشمند دولت در راستای احیای دریاچه ارومیه گفت: در سایه این حمایت ها ارتفاع دریاچه 88 سانتی متر افزایش یافته و احیای نسبی آن نسبت به سال 92 روی داده است.

رضی منش، پر آب شدن دریاچه را فرصتی دوباره و بی نظیر برای رونق صنعت جهانگردی آذربایجان شرقی، شهرستان اسکو و مردم منطقه جزیره اسلامی دانست و ادامه داد: برنامه ریزی صحیح و اصولی برای ایجاد امکانات تفریحی، جهانگردی در راستای جذب و آسایش مسافران و جهانگردان لازم است.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در بارور کردن ظرفیت های جهانگردی منطقه تاکید و یادآوری کرد: تدوین فرصت های سرمایه گذاری در جزیره اسلامی و سواحل زیبای دریاچه ارومیه به عنوان اولین گام در دستور کار شهرستان است.

فرماندار اسکو، با بیان اینکه دریاچه ارومیه به عنوان یکی از پارک های حفاظت شده عظیم جهان دارای ارزش های کم نظیر زیست محیطی، مالی و اجتماعی است، گفت: دریاچه ارومیه به سبب انواع نمک ها و املاح معدنی و همچنین لجن هایی با خواص داروئی فوق العاده قابلیت تبدیل به یکی از مهمترین قطب های جهانگردی تندرستی کشور را دارد.

رضی منش، اضافه کرد: ارزش های بیولوژیکی و اکولوژیکی منطقه جزیره اسلامی، چشم اندازهای زیبا با تلفیقی از کوهستان های مرتفع و نوار سواحلی، طبیعت بکر و حیات وحش منحصر بفرد این منطقه فرصتی برای جذب جهانگرد است.

وی گفت: این منطقه دارای قابلیت های کوه نوردی و صخره نوردی، اسکی روی آب، قایقرانی و دسترسی به سایر جزایر دریاچه، دوچرخه سواری، اسب سواری، شتر سواری نوار ساحلی زمینه مناسبی برای توسعه اکوتوریسم است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1108

به "خبرنگاران تدوین فرصت های سرمایه گذاری در سواحل دریاچه ارومیه اجتناب ناپذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تدوین فرصت های سرمایه گذاری در سواحل دریاچه ارومیه اجتناب ناپذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید