خبرنگاران ترخیص 10 بیمار مبتلا به کرونا از بیمارستان در اشنویه

به گزارش مجله فضای وب، مهاباد- خبرنگاران- فرماندار اشنویه گفت: 13 بیمار مبتلا به کرونا در این شهرستان شناسایی شده که از این تعداد، 10 نفر ترخیص شده و تنها 2 بیمار در بیمارستان بستری هستند.

خبرنگاران ترخیص 10 بیمار مبتلا به کرونا از بیمارستان در اشنویه

عبدالسلام مام عزیزی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه طی 24 ساعت گدشته مورد مثبت مبتلایان به کرونا در این شهرستان ثبت نشده است، اضافه کرد: تا به امروز از 37 مورد مشکوک ابتلا به بیماری کرونا در اشنویه نتیجه آزمایش 21 نفر منفی بوده، تست کرونا 13 بیمار مثبت شده و نتیجه آزمایش سه نفر بیمار نیز در حال بررسی است.

فرماندار اشنویه با اشاره به اینکه تنها یک مورد فوت بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان وجود داشته، اعلام نمود: پایش مستمر شرایط سلامت بیماران بهبود یافته از سوی کارشناسان شبکه بهداشت و درمان اشنویه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اقدامات متناسب جهت مقابله با شیوع این بیماری تدارک دیده شده است، اضافه کرد:نقاهتگاه بیماران بهبودیافته از کرونا با ظرفیت 60 تخت نیز در این شهرستان راه اندازی شده که در این مرکز نیز عیادت نزدیکان از بیمار میسر نیست و افراد می توانند از طریق تماس های تصویری و تلفنی با نزدیکان خود ارتباط داشته باشند.

وی اضافه کرد: این مرکز در خانه معلم با همت آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان راه اندازی شده و در آن 10 تخت نیز برای کادر درمان تدارک دیده شده است.

فرماندار اشنویه اضافه کرد:بیمارستان موقت بیماران مبتلا به کرونا نیز با ظرفیت 55 تختخوابی با همت و تلاش خیّران و با پنج میلیارد ریال هزینه در محل سالن شهدای غزه این شهرستان راه اندازی شده است که این بیمارستان دارای تجهیزات کامل بیمارستانی برای مراقبت احتمالی از بیماران مبتلا به کروناست و با همکاری و همیاری خیران، سپاه ، آموزش و پرورش و هلال احمر آماده و تحویل شبکه بهداشت و درمان اشنویه شده است.

مام عزیزی از همه شهروندان و روستانشینان درخواست کرد که برای مقابله با بیماری کرونا به پویش 2914 بپیوندند و تا 14 فروردین درخانه بمانند.

به گزارش خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تا به امروز هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

به گزارش خبرنگاران 696 نفر در آذربایجان غربی به بیماری کرونا مبتلا شده و تا به امروز 55 نفر فوت کرده اند.

سهم آذربایجان غربی از مبتلایان کشوری 1.7 درصد و فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا در کشور 2 درصد است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 883

به "خبرنگاران ترخیص 10 بیمار مبتلا به کرونا از بیمارستان در اشنویه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترخیص 10 بیمار مبتلا به کرونا از بیمارستان در اشنویه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید