خبرنگاران سرمایه گذاری صنعتی در مازندران 140 درصد افزایش یافت

به گزارش مجله فضای وب، ساری - خبرنگاران - رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت که میزان سرمایه گذاری صنعتی در استان از شروع فعالیت دولت تدبیر و امید تا به امروز بیش از 140 درصد نسبت به هشت ساله قبل افزایش یافته است.

خبرنگاران سرمایه گذاری صنعتی در مازندران 140 درصد افزایش یافت

حسینعلی قوانلو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران میزان سرمایه گذاری صنعتی دولتی و خصوصی در دولت یازدهم و دوازدهم در مازندران را 79 هزار و 518 میلیارد ریال بیان کرد.

وی گفت که در دوره هشت ساله دولت نهم و دهم حدود 33 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در مازندران صورت گرفته بود.

قوانلو گفت که با سرمایه گذاری صنعتی صورت گرفته در دولت یازدهم و دوازدهم یکهزار و 575 واحد فراوریی و صنعتی در داخل و خارج از شهرک های صنعتی مازندران به بهره برداری رسید.

وی میزان اشتغال این واحدهای فراوریی را هم حدود 31 هزار نفر بیان کرد.

رییس سازمان صنعت مازندران از کارخانه سیمان کیاسر ، کارخانه البرز ایرانیان ، مجتمع کاغذ تحریر، خطوط جدید فراورده های لبنی کاله ، فولاد بهمن و زغال سنگ مرکزی به عنوان مهم ترین طرح های صنعتی افتتاح شده در دولت تدبیر و امید نام برد.

دبیر ستاد تسهیل و موانع فراوری مازندران گفت : در مجموع در این دولت برای پنج هزار و 468 واحد فراوریی و صنعتی در استان جواز تاسیس صادر شد که حدود یک سوم آنها تا به امروز به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی حجم سرمایه گذاری پیش بینی شده برای واحدهای صنعتی دارای جواز تاسیس را هم حدود 268 هزار میلیارد ریال بیان کرد و اضافه کرد که بر اساس آمار حدود 30 درصد از سرمایه گذاری پیش بینی شده برای حوزه صنعتی که جواز تاسیس دریافت کردند ، در این مدت محقق شده است.

قوانلو دلیل رشد سرمایه گذاری صنعتی در مازندران را ناشی از حمایت دولت از این حوزه بخصوص در قالب ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری بیان کرد و گفت : در هفت سال گذشته حدود هفت هزار مصوبه از یکهزار و 500 نشست ستاد تسهیل استان برای گره گشایی از فعالیت واحدهای فراوریی و صنعتی صادر و بخش زیادی از آنها اجرایی شده است.

وی اضافه کرد : افزایش 140 درصدی سرمایه گذاری صنعتی در مازندران طی هفت سال گذشته در حالی محقق شده است که کشور به دلیل تحریم های ظالمانه در تنگنای مالی قرار داشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1386

به "خبرنگاران سرمایه گذاری صنعتی در مازندران 140 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرمایه گذاری صنعتی در مازندران 140 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید