خبرنگاران سلب صلاحیت دادستان ویژه پرونده فساد فیفا

به گزارش مجله فضای وب، تهران- خبرنگاران- فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) از تصمیم دادگاه کیفری فدرال سوئیس مبنی بر سلب صلاحیت استفان کِلر از انجام وظایفش به عنوان دادستان ویژه فدرال در رسیدگی به پرونده فساد گسترده فیفا استقبال کرد.

خبرنگاران سلب صلاحیت دادستان ویژه پرونده فساد فیفا

به گزارش خبرنگاران، دادگاه کیفری سوئیس قاطعانه اعلام نمود که غرض ورزی استفان کلر که در چندین و چند بیانیه مطبوعاتی آن را بروز داده، به همراه اشتباهات مکرر رویه ای و همچنین نفی مداوم حقوق متهمان نمی تواند ضمانتی برای طی شدن فرآیند کیفری منصفانه باشد.

این دادگاه به طور معین اعلام نمود که استفان کلر با کوشش برای دخالت در اموری که خارج از حوزه اختیارات وی بوده و مطرح کردن سوءظن های شخصی علنی در خصوص آنها بدون هیچ مدرک و توجیه ملموس، به وضوح فرض بی گناهی جیانی اینفانتینو رییس فیفا را نقض نموده و برخلاف حقوق مسلم وی، به صندلی و وجهه اینفانتینو لطمه وارد نموده است.

براساس اعلام دادگاه فدرال سوئیس استفان کلر به دلیل الگوی کاری و رفتاری به ویژه باتوجه به ارتباطات رسانه ای و مصاحبه های مختلف وی، حتی از برآورده کردن استانداردهای حقوقی اولیه نیز ناکام مانده است.

از این رو و با توجه به موضوعات اشاره شده، استفان کلر از سمتش برکنار و به پرداخت پنج هزار فرانک سوئیس به رییس فیفا بابت هزینه های دادرسی محکوم شد.

دیده بان دادستانی کل سوئیس اواسط مردادماه 99 اعلام نمود که استفان کلر نشانه هایی را مبنی بر وقوع جرم کیفری در دیدار های اینفانتینو و مایکل لوبر دادستان کل سوئیس به دست آورده است.

دادستانی سوییس در سال 98 تحقیقات علیه لوبر را به اتهام برگزاری سه جلسه ثبت نشده و پشت درهای بسته با اینفانتینو، شروع کرد.

بدنبال اثبات اظهارات کذب لوبر در پرونده فساد فدراسیون بین المللی فوتبال، وی به عنوان مجازات با کسر قابل توجه حقوق جریمه شد و در ادامه نیز یکی از کمیته های ذیل مجلس سوئیس تصمیم گرفت تا مصونیت مایکل لوبر را لغو کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1661

به "خبرنگاران سلب صلاحیت دادستان ویژه پرونده فساد فیفا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سلب صلاحیت دادستان ویژه پرونده فساد فیفا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید