خبرنگاران مرکز نظارتی روسیه-ترکیه در قره باغ از شنبه فعالیت می نماید

به گزارش مجله فضای وب، مسکو - خبرنگاران - رسانه های روسی از شروع بکار مرکز نظارتی روسیه-ترکیه بر آتش بس در منطقه قره باغ از فردا (شنبه) خبر دادند.

خبرنگاران مرکز نظارتی روسیه-ترکیه در قره باغ از شنبه فعالیت می نماید

جهت دریافت خدمات طراحی نمای خانه ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران، رسانه های روسی امروز (آدینه) اظهار داشتند که از بامداد روز شنبه (فردا) مرکز نظارتی روسیه-ترکیه در قره باغ در منطقه آغدام جمهوری آذربایجان شروع بکار می نماید.

در گزارش ریانووستی به نقل از یک مقام مطلع و بدون اشاره به نام و سمت وی خاطرنشان شد: در در مرکز نظارتی روسیه-ترکیه در قره باغ، 60 نظامی روس و به همین تعداد نظامی ترک فعالیت خواهند کرد و با تجهیزات لازم ازجمله پهباد به نظارت بر آتش بس می پردازند.

شبکه تلویزیونی راشاتودی در این رابطه اظهار داشت که الهام علی یف رئیس جمهوری آذربایجان درباره فعالیت مرکز نظارتی روسیه-ترکیه با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای خود گفت و گوی تلفنی کرد.

در همین حال امروز آدینه سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفت و گوی تلفنی با جیحون بایراموف وزیر امور خارجه اذربایجان درباره اوضاع قره باغ گفت و گو کرد.

به گزارش وزارت خارجه روسیه، در این گفت و گو، وزیران خارجه دو کشور درخصوص فرایند اجرای توافق های سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مسکو در روز 11 ژانویه و نیز بعضی مسائل همکاریهای دوجانبه ازجمله همکاری مسکو و باکو در سازمان ملل و سازمان امنیت و همکاری اروپا گفتگو کردند.

روز چهارشنبه نیز لاوروف با آرا آیوازیان وزیر خارجه جمهوری ارمنستان گفت و گوی تلفنی کرد که محور آن را شرایط قره باغ و فرایند اجرای توافق های سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان در روزهای 9 نوامبر سال 2020 و 11 ماه ژانویه جاری تشکیل می داد.

دو طرف در مورد مسائل انسانی در قره باغ و بازگشایی راههای مواصلاتی در این منطقه بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت و گو کردند.

جمهوری آذربایجان در جریان درگیری های نظامی44 روزه شروع شده از ششم مهر ماه گذشته توانست سرزمین های خود را از اشغال نیروهای ارمنستان در قره باغ آزاد کند.

این درگیری ها با امضای 20 آبان ماه گذشته بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان سرانجام یافت.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1413

به "خبرنگاران مرکز نظارتی روسیه-ترکیه در قره باغ از شنبه فعالیت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرکز نظارتی روسیه-ترکیه در قره باغ از شنبه فعالیت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید