خبرنگاران 15 هزار قلاده سگ سالانه در استان اصفهان مایه کوبی می گردد

به گزارش مجله فضای وب، کاشان- خبرنگاران- مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به کوشش های بی وقفه در حوزه دام، گفت: سالانه به 15 هزار قلاده سگ در این استان از سوی کارکنان اداره های دامپزشکی واکسن هاری تزریق می گردد.

خبرنگاران 15 هزار قلاده سگ سالانه در استان اصفهان مایه کوبی می گردد

شهرام موحدی روز سه شنبه در نشست کارگروه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل، یادآور شد: تزرق آمپول هاری به سگ ها کاری بسیار سخت است و سالانه بیش از 20 نفر از نیروهای دامپزشکی دچار آسیب هایی از جمله پارگی یا زخم در دست و پا می شوند.

وی به اهمیت کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام در کشور اشاره نمود و اضافه نمود: بنابر اعلام سازمان ملل متحد، اگر دنیا فکری جدی در حوزه کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام نکند، ممکن است در آینده با خطرهایی بسیار جدی تر از کووید- 19 درگیر گردد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان اعلام کرد: بیماری های مشترک بین انسان و دام در شرایط کنونی دنیا نشان داد که انسان هیچ دفاعی از خود در برابر آنها ندارد، چنانچه انتقال ویروس کرونا از خفاش به مورچه خوار زره دار و به دنبال آن انتقال به انسان فاجعه ای در دنیا به بار آورد.

وی اضافه نمود: سازمان ملل متحد پیش بینی نموده است که در 2 سال آینده اقتصاد دنیا بیش از چهار تریلیون دلار ضرر خواهد نمود و سالانه بیش از 2 میلیون نفر به دلیل ابتلا به کووید- 19 از بین خواهند رفت.

موحدی تاکید نمود: بر این اساس همگان باید کوشش نمایند تا ویروس کرونا را به شکلی مدیریت کنیم، چرا که این خانواده از ویروس ها بسیار باهوش هستند و به طور مداوم تغییر شکل می دهند.

وی با اشاره به صندلی استان اصفهان در حوزه دام و طیور کشور، گفت: این استان با فراوری سالانه یک میلیون و 370 هزار تن، رتبه نخست فراوری شیر خام را در کشور دارد و که این رقم با فراوریات 15 استان دیگر برابری می نماید.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان به کیفیت بالای فراوریات دامی این استان اشاره نمود و اضافه نمود: کشور روسیه با سخت گیری تمام، 6 ماه کارشناسان خود را به منطقه فرستاد تا درباره خرید محصولات ما تحقیق نمایند و در نهایت سال گذشته توانستیم 13 هزار تن خامه و 50 هزار تن پنیر به آن کشور صادر کنیم.

وی همچنین صندلی ویژه آران و بیدگل در فراوری محصولات دامی را یادآور شد و توضیح داد: این شهرستان یکی از بهترین عملنمودها را در حوزه دام داری و دام پروری استان اصفهان داشته که شایسته تقدیر است.

به گزارش خبرنگاران، در ادامه این نشست نظام طاهری، به عنوان رییس جدید اداره دامپزشکی شهرستان آران و بیدگل معارفه و از خدمات امیرحسین شفیعیان قدردانی شد.

سالانه 40 هزار تن محصول دامی و پروتئینی شامل 30 هزار تن شیر، سه هزار و 600 تن گوشت سفید، یک هزار و 500 تن گوشت قرمز، پنج هزار تن تخم مرغ، 7.5 تن عسل، 60 تن ماهی و 13 کیلوگرم خاویار در شهرستان آران و بیدگل فراوری می گردد.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت بیش از 103 هزار نفر، در فاصله نزدیک به 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1158

به "خبرنگاران 15 هزار قلاده سگ سالانه در استان اصفهان مایه کوبی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 15 هزار قلاده سگ سالانه در استان اصفهان مایه کوبی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید