خسارت 200 میلیارد تومانی بارش تگرگ و سیل به اراضی باغی و زراعی

به گزارش مجله فضای وب، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:بارش تگرگ و سیل ، حدود 200 میلیارد تومان به باغات و زمین های زراعی ارومیه خسارت وارد نموده است.

خسارت 200 میلیارد تومانی بارش تگرگ و سیل به اراضی باغی و زراعی

به گزارش خبرنگار از ، رسول جلیلی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بر اثربارش شدید باران و تگرگ به محصولات کشاورزی اعم از درختان انگور، سیب درختی و هسته دار، گوجه فرنگی، آفتابگردان، ذرت علوفه ای، صیفی جات و چغندر قند در اراضی زیر کشت واقع درروستا های بخش انزل، سرو، چنقرالو و نازلوی شهرستان ارومیه خسارت شدیدی وارد شد.

جلیلی اضافه نمود: بر اساس برآورد های اولیه کارشناسان، در حدود 5 هزار و 682 هکتار از اراضی و باغات شهرستان ارومیه بر اثر بارش تگرگ و جاری شدن سیل دچار خسارت شده اند و از مجموع این میزان خسارت 2 هزار و 804 هکتار مربوط به اراضی زراعی و بقیه نیز مربوط به اراضی باغی است.

او با بیان اینکه محصولات کشاورزی 47 روستای شهرستان ارومیه دچار خسارت شده است، ادامه داد: بدین منظورمقرر شده تا کارخانجات کنسانتره از سه شنبه 19 شهریور، انگور باغداران مناطق خسارت دیده را با قیمت 1600 تومان و سیب را نیز با نرخ پایه 700 تومان از کشاورزان خریداری نمایند.

جلیلی اعلام کرد: به تعداد 21 راس دام نیز به ارزش 420 میلیون ریال خسارت وارد شده است. میزان خسارت وارده به محصولات باغی نزدیک 60 هزار تن و به محصولات زراعی بالای 82 هزار تن برآورد می گردد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، عدم تخصیص به موقع منابع اقتصادی و اعتباری از طرف دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای جبران بخشی از خسارت وارده به کشاورزان را یکی از چالش های مهم موجود بر سر راه توسعه فرهنگ صنعت بیمه کشاورزی در استان بیان کرد و اضافه نمود: افزایش آگاهی کشاورزان و فرهنگ سازی برای ترویج بیمه محصولات کشاورزی، توسعه کشت های گلخانه ای و نصب سامانه های ضد تگرگ و سرمازدگی در باغات استان و استفاده از ارقام دیررس، زود بازده و مقاوم به سرما را برای کاهش تاثیرات مخاطرات طبیعی در بخش کشاورزی استان را مهم ارزیابی کرد.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 334

به "خسارت 200 میلیارد تومانی بارش تگرگ و سیل به اراضی باغی و زراعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 200 میلیارد تومانی بارش تگرگ و سیل به اراضی باغی و زراعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید