دبیرخانه پایتخت کتاب در سمنان به زودی فعالیت خود را شروع می نماید

به گزارش مجله فضای وب، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در سمنان، فرشید فلاح در نشست با اعضای انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعی سمنان گفت: در زمینه تبدیل سمنان به پایتخت کتاب باید از ظرفیت های مختلف استفاده گردد.

دبیرخانه پایتخت کتاب در سمنان به زودی فعالیت خود را شروع می نماید

وی با اشاره به اینکه شهردار سمنان در زمان تصدی شهرداری کاشان این شهر را به پایتخت کتاب ایران تبدیل نموده است اضافه نمود: از ظرفیت شهردار سمنان با توجه به سابقه ای که دارد، باید در این خصوص استفاده گردد و علاوه بر تشکل ها، موسسه های فرهنگی و دستگاه های مختلف نیز در کسب این موفقیت تاثیرگذار هستند و باید از مشارکت آنها بهره گرفت.

فرشید فلاح فعالیت های انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعی سمنان را در این خصوص امیدوارکننده دانست و گفت: فعالیت در حوزه فرهنگی بسیار حساس است و تنها راه مقابله با معضلات اجتماعی نیز توجه به فعالیت ها و اقدامات فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اتکای این انجمن به یاری های خیرین و نیز حق عضویت اعضا و اتکا نداشتن به بودجه های دولتی را بسیار خوب و مهم خواند و یادآور شد: دوران فعالیت انجمن های فرهنگی، هنری دولتی به سرآمده و سپری شده است.

وی همچنین اعضای این انجمن مردمی را به توسعه فعالیت ها در فضای مجازی فراخواند و گفت: شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت در برگزاری برنامه ها شرایط و فضای مناسبی را برای استفاده از فضای مجازی فراهم ساخته است و با توجه به احتیاج مردم به فرهنگ فاخر و فعالیت های فرهنگی هنری در این دوران باید از فضای مجازی که مخاطبان فراوانی دارد، برای ارائه برنامه های فرهنگی، هنری استفاده گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به نشست های ادبی و حافظ شناسی توسط انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعی سمنان گفت: فعالیت های حافظ خوانی در ایام محرم نیز می تواند ادامه یابد و با توجه به غرل های امام حسینی و امام زمانی حافظ می توان از این غزل ها در ایام محرم نیز استفاده کرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1127

به "دبیرخانه پایتخت کتاب در سمنان به زودی فعالیت خود را شروع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیرخانه پایتخت کتاب در سمنان به زودی فعالیت خود را شروع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید