دسترسی 11 روستای خراسان جنوبی به اینترنت پرسرعت

به گزارش مجله فضای وب، سرپرست شرکت مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: از سال گذشته تا به امروز 43 روستا زیر پوشش سایت تلفن همراه در خراسان جنوبی قرار گرفته اند که 11 نقطه آن به تجهیزات اینترنت پرسرعت مجهز شده اند.

دسترسی 11 روستای خراسان جنوبی به اینترنت پرسرعت

به گزارش خبرنگاران آنلاین، حسن آذری نصرآباد در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: شرکت مخابرات در راستای اجرای پروژه USO با کمک اعتبارات دولتی به دنبال توسعه اینترنت و سایت های همراه اول در روستاها است که از سال گذشته تا به امروز 43 سایت 2جی در شهرستان های بشرویه، بیرجند، درمیان، زیرکوه، سربیشه، فردوس، قاین، نهبندان به بهره برداری رسید.

وی اضافه نمود: سه سایت 3جی در شهرستان های طبس، بشرویه و بیرجند و 18 سایت 4 جی در شهرستان های بیرجند، خوسف، درمیان، زیرکوه، سربیشه، طبس، فردوس و قاین از سال گذشته تا به امروز راه اندازی شده است.

سرپرست شرکت مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: 10 نقطه روستایی بهره مند از سایت نسل دوم تلفن همراه (2 جی) و یک نقطه روستایی نسل چهارم تلفن همراه (4 جی) از سال گذشته تا به امروز به تجهیزات اینترنت پرسرعت تلفن همراه مجهز شده اند که این مهم در توسعه روستایی نقش بسزایی دارد.

وی اضافه نمود: برای اجرای این سایت های تلفن همراه در روستاهای خراسان جنوبی 410 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و 400 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت مخابرات هزینه شده است.

آذری نصرآباد گفت: به منظور توسعه و تقویت شبکه ارتباطات سیار، رفع مسائل پوشش آنتن دهی، برخورداری مشترکان از خدمات مطلوب و شبکه پرسرعت همراه اول، شبکه تلفن همراه در مناطق مختلف خراسان جنوبی به ویژه مناطق جاده ای و روستایی و مناطق پرترافیک استان در دستور کار است.

وی اظهار داشت: با توجه به نیاز مشترکان به اینترنت باکیفیت بالا برای دانش آموزان، معلمان، کسب و کارهای الکترونیک، شرکت مخابرات در سال جدید نسبت به توسعه و ارتقای تجهیزات از جمله راه اندازی تکنولوژی نسل چهارم همراه اول اقدام کرده تا روستاییان نیز بتوانند از سرعت و کیفیت بالاتری برخوردار شوند.

در حال حاضر 99 درصد جمعیت روستایی خراسان جنوبی شامل بیش از 1900 روستا از امکانات مخابراتی بهره مند هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 972

به "دسترسی 11 روستای خراسان جنوبی به اینترنت پرسرعت" امتیاز دهید

1 کاربر به "دسترسی 11 روستای خراسان جنوبی به اینترنت پرسرعت" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دسترسی 11 روستای خراسان جنوبی به اینترنت پرسرعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید