دیدنی های حیرت انگیزی که تنها در مونیخ می توان یافت

به گزارش مجله فضای وب، زیبایی طبیعت و معماری مونیخ حیرت انگیز است. هر بنایی که در جنگ جهانی دوم تخریب شده بود، زیباتر از سابق بازسازی شده و امروزه مونیخ یکی از زیباترین شهرهای آلمان به شمار می رود. موزه های مونیخ کمی با دیگر موزه های آلمان متفاوت اند و پارک ها و باغ ها و طبیعت اطرافش بسیار جذاب هستند.شهر مونیخ همان است که از آلمان همواره در ذهن داریم؛ با هم تعدادی از دیدنی های این شهر زیبا را مرور می کنیم.

دیدنی های حیرت انگیزی که تنها در مونیخ می توان یافت

با تور آلمان پاییزی از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

میدان مارین

این میدان قدیمی ترین میدان شهر است. در شمال این میدان ستون ماری واقع شده است که در سال 1638 به مناسبت ترک نیروهای سوئدی -بعد از جنگ سی ساله-از مونیخ، وسط میدان نصب شد.

میدان مارین - نویس راتهاوس

ساختمان تالار جدید شهرداری است که در سبک نئو گوتیک ساخته شده و با مجسمه های زیبایی تزیین شده است. در داخل این ساختمان آن قدری فضا هست که فستیوال ها و مراسم های مهم شهر را در آن برگزار می نمایند.

فیکتوالین مارکت - اشتات موزئوم

اشتات موزئوم به آلمانی یعنی موزه شهر و دارای مجموعه های عکس، سازهای موسیقی، عروسک های خیمه شب بازی و آثار مربوط به تاریخ شهر است. این موزه دارای نمایشگاه مجزایی به نام سوسیالیست ملی در مونیخ بوده که اسناد و اشیای مربوط به نقطه های مبهم و تاریک تاریخ این شهر در طول حکمرانی نازی ها را به نمایش گذاشته است.

مکس یوزف

معروف ترین خیابان خرید مونیخ، خیابان ماکسی میلیان، در مکس یوزف واقع شده است، که شیک ترین مغازه ها و ساختمان های شهر را در خود جا داده است. تآتر ملی، خانه اپرای ایالت باواریا، معروف ترین این عمارت هاست. در مرکز این میدان، مجسمه مکس یوزف یکم واقع شده است که پادشاه باواریا بود و در سال 1818 اولین قانون اساسی آلمان را اظهار داشت. در جنوبی ترین نقطه این میدان، اداره قدیمی پست مرکزی شهر قرار گرفته است.

مکس یوزف - موزه رزیدنتس

این موزه 130 اتاق دارد و به قدری بزرگ است که به دو بخش تقسیم شده است: یکی از قسمت ها صبح و دیگری بعد از ظهر باز است. در این موزه گنجینه ویتلزباکس. به نمایش گذاشته شده است.

مکس یوزف - شاتسکامردررزیدنتس

این موزه را به سبک غار علاءدین با گنج ها و زیبایی هایش درست نموده اند اما می تواند شبیه به هر غار پر از گنج دیگری هم باشد، مثـل غاری که چهل سارق بغداد در آن غنیمت هایشان را پنهان می کردند! گنجینه های کاخ رزیدنتس را در این موزه نمایش می دهند.

موزه هنرهای مصری

کاشفان آلمانی از مشرق زمین اشیای ارزشمندی را با خود به آلمان آوردند، که این گنجینه ها در این موزه به نمایش گذاشته شده است. آثار این موزه مربوط به دوران پادشاهی قدیم، میانه و جدید (سالهای 2670 تا 1075 پیش از میلاد) است.

میدان کونیگس - موزه الته پیناکوتک

شماری از شاهکارهای نقاشی و مجسمه اروپای قبل از قرن هجدهم در الته پیناکوتک قرار گرفته است، که ساختمان آن معبد نئوکاسیکی است که به دستور لودویگ اول ساخته شد. این مجموعه یکی از مهم ترین و بهترین مجموعه های مربوط به هنر نقاشی در دنیا است.

کاخ نیمفنبورگ

کاخ و باغ های شگفت انگیز نیمفنبورگ در 5 کیلومتری شمال غربی شهر قدیمی قرار گرفته اند. تاریخ ساختش به 1664 میلادی بر می گردد. در ابتدا یک ویلا در این محل ساختند و در طول قرن بعدی کاخ و باغ هایش را اضافه کردند.

باغ انگلیشر

ترجمه تحت اللفظی اش باغ انگلیسی معنی می گردد. از پارک های تاریخی اروپاست و حتی از هایدپارک لندن و پارک مرکزی نیویورک هم بزرگتر است. این باغ در سده 18 توسط فیزیک دان آمریکایی، بنجامین تامسون، مشاور دولت باواریا ساخته شد. توی این پارک عماراتی با سبک های معماری ژاپنی، چینی، یونانی و … وجود دارند.

پارک المپیک

این پارک، که به خاطر بازی های المپیک سال 1972 ساخته شده بود، هم اکنون جزیی از هویت فرهنگی مونیخی هاست.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 762

به "دیدنی های حیرت انگیزی که تنها در مونیخ می توان یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های حیرت انگیزی که تنها در مونیخ می توان یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید