روسیه: آمریکا به مسائل داخلی خود رسیدگی کند، چین: آمریکا بر مسائل خود تمرکز کند

به گزارش مجله فضای وب، خبرنگاران: نماینده حقوق بشر روسیه از آمریکا خواست تا به جای دخالت در امور داخلی دیگر کشورها به مسائل داخلی خود توجه داشته باشد.

روسیه: آمریکا به مسائل داخلی خود رسیدگی کند، چین: آمریکا بر مسائل خود تمرکز کند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز، کنستانتین دولگوف، نماینده حقوق بشر، دموکراسی و اجرای قانون وزارت خارجه روسیه در واکنش به برخورد پلیس آمریکا با معترضان در شهر فرگوسن آمریکا با اشاره به تنش های بسیار زیادی که همچنان در گروه های نژادی جامعه آمریکا وجود دارد گفت که آمریکا باید باید به مسائل بزرگ خود در عرصه داخلی توجه نموده اقدامات مؤثری برای حل آنها انجام دهد.

وی در یادداشتی گفت: آمریکا باید به جای دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر به بهانه حمایت از دموکراسی به مسائل خود توجه داشته باشد.

این دیپلمات روس در ادامه گفت: اتفاقات ناراحت کننده ای که پس از قتل یک نوجوان سیاه پوست در شهر فرگوسن رخ داد مدرک آشکاری بر وجود تنش های بالا در جامعه آمریکا است که باعث ایجاد اختلاف و شکاف بین نژادهای مختلف در این کشور می گردد.

دولگوف با تأکید بر این مسئله که آمریکا باید به مسائل داخلی خود توجه داشته باشد گفت: راه بهتر، ارتباط با واقعیت ها و الزامات قرن 21، به جای مداخله در امور داخلی دیگر کشورها و جایگزین کردن رژیم های بی اعتبار در قالب دفاع از دموکراسی و حقوق بشر است، اقدامی که از قرن پیش به ارث رسیده است.

خبرگزاری شینهوا نیز در یادداشتی با انتقاد از نژادپرستی و تزویر آمریکا در موضوعات مربوط به حقوق بشر موضع خود را این گونه نشان داد: اتفاق فرگوسن بار دیگر نشان داد حتی در کشوری که سالها سعی داشته است نقش مدافع حقوق بشر در عرصه بین الملل را ایفا نماید نیز همچنان جایی برای بهبود در عرصه داخلی وجود دارد.

در بخش دیگری از یادداشت این خبرگزاری آمده است: مسلماً آنچه آمریکا به آن احتیاج دارد تمرکز بر حل مسائل خود به جای نشانه رفتن انگشت اتهام به سوی دیگران است.

از سوی دیگر سخنگوی وزارت خارجه مصر نیز گفت که اعتراضات شهر فرگوسن آمریکا را به دقت دنبال می نماید. مقامات مصری در بیانیه ای از دولت آمریکا خواسته اند تا به اعتراضات مطابق با قوانین و استانداردهای بین المللی واکنش نشان دهند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 472

به "روسیه: آمریکا به مسائل داخلی خود رسیدگی کند، چین: آمریکا بر مسائل خود تمرکز کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: آمریکا به مسائل داخلی خود رسیدگی کند، چین: آمریکا بر مسائل خود تمرکز کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید