روسیه: بهبود روابط با ناتو و اتحادیه اروپا برای امنیت اورآسیا لازم است

به گزارش مجله فضای وب، معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که مسکو به خاطر تامین امنیت منطقه اورآسیا، کوشش می نماید تا روابط خود با ناتو و اتحادیه اروپا را بهبود بخشیده و خواهان گفت وگوی صادقانه، جدی و برابر با شرکای غربی خود است.

روسیه: بهبود روابط با ناتو و اتحادیه اروپا برای امنیت اورآسیا لازم است

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که این کشور به خاطر تامین امنیت پایدار در منطقه اورآسیا، کوشش می نماید تا روابط خود با ناتو و اتحادیه اروپا را بهبود بخشد.

گروشکو تاکید نمود: ما بر این عقیده هستیم که منافع مشترک مانع از آن می گردد تا منطقه اورآسیا به سمت هرج و مرج، رویارویی و تقسیم بندی نیروها پیش برود و ایجاد یک منطقه صلح آمیز و امنیت غیر قابل تقسیم پاسخگویی منافع همه کشورهای منطقه خواهد بود.

به گفته این دیپلمات بلندپایه، روسیه خط مشی خود در این جهت گیری را ادامه می دهد که روابط خود با گروه های کلیدی از جمله ناتو و اتحادیه اروپا عادی و سالم باشد. ما خواهان گفت وگوی صادقانه، جدی و برابر با شرکای غربی خود به منظور مقابله با مسائل و چالش های در دنیا امروز هستیم و این در شرایطی است که روابط روسیه با ناتو و اتحادیه اروپا، دوران چندان خوبی را طی نمی نماید.

معاون وزیر خارجه تاکید نمود موضع گیری روسیه بر این اساس است که کار مشترک بر اساس حقوق بین الملل و با نقش معین کننده سازمان ملل جایگزینی ندارد و حوادث چند سال اخیر نشان دهنده این واقعیت است که برخوردهای یک جانبه برای حل مسائل غیر سازنده و بدون نتیجه بوده است. به گفته وی، وظیفه دیپلماسی ایجاد شرایط مناسب برای توسعه روابط در سطح بین الملل است و سیاست تحمیل عقاید و دیکته کردن تمایلات راه به جایی نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 513

به "روسیه: بهبود روابط با ناتو و اتحادیه اروپا برای امنیت اورآسیا لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: بهبود روابط با ناتو و اتحادیه اروپا برای امنیت اورآسیا لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید