روسیه درباره فروپاشی معاهده آسمان های باز هشدار داد

به گزارش مجله فضای وب، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه درباره تاثیر دومینو وار خروج آمریکا از پیمان آسمان های باز هشدار داد.

روسیه درباره فروپاشی معاهده آسمان های باز هشدار داد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وی در این باره گفت: نمی خواهم شاهد فروپاشی معاهده آسمان های باز باشم. امکان بروز یک واکنش دومینو وار وجود دارد زیرا کشورهایی که در باب مسائل مختلف، اغلب به گونه ای متعصبانه از آمریکا جانبداری می نمایند؛ ممکن است تحت فشار واشنگتن، به خروج از این معاهده نیز فکر نمایند.

ریابکوف در عین حال هشدار داد که مسکو انتظار ندارد آمریکا در تصمیم خود نسبت به این معاهده تجدیدنظر کند حال آنکه اجازه هم نخواهد داد نشست بعدی را که با حضور 34 عضو معاهده انجام می گردد؛ به فرصتی برای اتهام زنی علیه روسیه تبدیل کند.

طبق این معاهده، اعضا حق انجام پروازهای شناسایی در حریم هوایی یکدیگر را دارند.

لازم به ذکر است دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه می سال میلادی جاری (2020)، با این ادعا که روسیه به تعهدات خود ذیل معاهده آسمان های باز عمل نمی کند؛ از تصمیم برای خروج از این معاهده بین المللی اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1087

به "روسیه درباره فروپاشی معاهده آسمان های باز هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه درباره فروپاشی معاهده آسمان های باز هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید