چین از نشست شورای امنیت با حضور ایران استقبال کرد

به گزارش مجله فضای وب، به گزارش خبرنگاران، چین از طرح پیشنهادی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای تضمین امنیت در خلیج فارس استقبال کرد.

چین از نشست شورای امنیت با حضور ایران استقبال کرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه چین اظهار داشت که در راستای جلوگیری از رویارویی و تنش های بیشتر، از پیشنهاد روز آدینه مسکو برای برگزاری نشست مجازی با مشارکت آمریکا و دیگر اطراف به جامانده در برجام شامل چین، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایران استقبال می نماید.

سخنگوی وزارت خارجه چین اضافه نمود که پکن همیشه از برجام حمایت نموده و بر حفظ صلح و ثبات در خاورمیانه تاکید دارد.

لازم به ذکر است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز آدینه خواهان برگزاری نشست مجازی شورای امنیت با حضور آلمان و ایران برای بحث و گفتگو درباره مسئله تحریم های تسلیحاتی ایران شد.

در این ارتباط دفتر ریاست جمهوری روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام نموده است که رئیس جمهور این کشور این نشست را برای بحث و گفتگو درباره مسئله تحریم های تسلیحاتی ایران درخواست نموده است.

در این بیانیه همچنین گفته شده که مسکو به توافق هسته ای برجام به طور کامل پایبند است.

همزمان، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین نیز با انتشار توئیتی درخواست پوتین برای برگزاری این نشست را تائید نموده است.

به گفته اولیانوف، هدف نشست مجازی شورای امنیت، جلوگیری از درگیری غیرضروری در این شورا و حمایت جمعی از قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1213

به "چین از نشست شورای امنیت با حضور ایران استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از نشست شورای امنیت با حضور ایران استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید