رگبار باران در جنوب کشور، آبگرفتگی معابر در 3 استان

به گزارش مجله فضای وب، سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران و رعد و برق ، آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب در سه استان هشدار داد.

رگبار باران در جنوب کشور، آبگرفتگی معابر در 3 استان

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زردرنگ از ادامه فعالیت سامانه بارشی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در منطقه ها مستعد با احتمال ریزش تگرگ طی روز پنجشنبه (11 اسفند) در هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان خبر داد.

در اثر این مخاطره جوی لغزندگی جاده ها، طغیان رودخانه های فصلی، جاری شدن روان آب، آبگرفتگی معابر، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال برخورد صاعقه، ریزش تگرگ و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی پیش بینی می شود.

به توصیه سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی پرهیز از سفرهای غیر ضروری، خودداری از توقف و احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه ها، ساختمان های نیمه کاره و تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط و ترجیحا اجتناب از جابجایی عشایرکوچ رو، اجتناب از چرای دام در دامنه و ارتفاعات، محافظت از کندوهای زنبورعسل و اطمینان از استحکام سازه های موقت از جمله پوشش گلخانه ها در دستور کار قرار گیرد.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: فرارو
انتشار: 11 اسفند 1401 بروزرسانی: 11 اسفند 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2201

به "رگبار باران در جنوب کشور، آبگرفتگی معابر در 3 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رگبار باران در جنوب کشور، آبگرفتگی معابر در 3 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید