زاکانی: هویت سازی نو شهر تهران بر مبنای توسعه علم و فناوری است

به گزارش مجله فضای وب، تهران (پانا) - در دیدار محمد علی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در خصوص هویت سازی نو شهر تهران بر مبنای توسعه علم و فناوری، ایجاد صندوق علم، فناوری و نوآوری شهری برای حمایت از فعالیت های علمی بحث و مصاحبه شد.

زاکانی: هویت سازی نو شهر تهران بر مبنای توسعه علم و فناوری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در این دیدار زلفی گل با بیان اینکه باید توسعه و اهمیت علم و فناوری درتهران مورد توجه باشد، گفت: ان شاالله از این پس امکانات شهرداری به صورت چند وجهی در اختیار دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی درشهر تهران در جهت توسعه قرار خواهد گرفت.

وزیر علوم افزود: در راستای همکاری های مشترک شهرداری تهران می تواند در برگزاری رویدادهای مهم علم و فناوری در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی و همچنین حمایت از پروژه های تحقیقاتی، سرانجام نامه های کارشناسی ارشد و دکتری در راستای نیازهای جامعه و صنعت، همچنین حضور فعال اساتید در حل چالش های بزرگ کلان شهر تهران در زمینه های محیط زیست، الودگی هوا، ترافیک و شهرسازی …، مشارکت و همکاری موثری داشته باشد.

وی همچنین با لزوم ایجاد صندوق علم، فناوری و نوآوری شهری برای حمایت از فعالیت های علمی از سوی شهرداری تهران، خواستار حل برخی از معضلات دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی مستقر در تهران در ارتباط با شهرداری تهران شد.

همچنین در این دیدار زاکانی با بیان اینکه شهر تهران به نام یک کلان شهر الگوی جهان اسلام هست، گفت: شهرداری بنا دارد که این الگوسازی را با تکیه بر علم و دانش محقق کند ودر این راستا، امکانات خودرا در اختیار حوزه آموزش عالی کشور قرار دهد.

وی افزود: همچنین نیازهایی که در شهر تهران و مختص شهرداری تهران است در حوزه های مختلف شهرسازی، حوزه های اجتماعی و مسائل مربوط به سلامت و حوزه های دیگر، باید با تکیه بر دانش دانشگاه ها و آموزش عالی کشور و نظام آموزش عالی کشور حل و فصل شود.

شهردار تهران در ادامه گفت: در این راستا مقرر شده که پارک های علم و فناوری دانشگاه ها، به صورت متمرکز در برخی محل ها شهر تهران که مورد توافق خواهد بود، احداث شوند، به گونه ای که این پارک ها یک جاذبه مهم برای شهر تهران باشند و از طرفی در کنار آن مردم هم بتوانند از فضای موجود در آنها استفاده کنند.

در سرانجام این دیدارمقرر شد کارگروهی بین وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مجموعه شهرداری تهران تشکیل و این کارگروه در جهت اجرایی شدن پیشنهادات مطرح شده در این دیدار فعالیت کنند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1824

به "زاکانی: هویت سازی نو شهر تهران بر مبنای توسعه علم و فناوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاکانی: هویت سازی نو شهر تهران بر مبنای توسعه علم و فناوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید