سعید روستایی: چرا برادران لیلا در کمیته اسکار نیست؟

به گزارش مجله فضای وب، کارگردان فیلم برادران لیلا این پرسش را عنوان کرد که چرا فیلمش با وجود بعضی ویژگی های مهم برای شرکت در اسکار، در کمیته آنالیز نماینده سینمای ایران به آموزشگاه وجود ندارد؟

سعید روستایی: چرا برادران لیلا در کمیته اسکار نیست؟

سعید روستایی در گفت وگویی با ایسنا اعلام کرد: فیلم برادران لیلا در میان فیلم های در حال آنالیز در کمیته معرفی نماینده ایران به اسکار وجود ندارد در حالیکه قرار بود در سازمان سینمایی انعطاف به خرج داده گردد تا فیلم برای گرفتن پروانه، به شورای پروانه نمایش ارجاع داده گردد، زیرا به هر حال ما با هماهنگی هایی فیلم را به جشنواره کن فرستاده بودیم، اما جای سوال است چرا حالا که به زمان معرفی نماینده اسکار رسیده ایم، برادران لیلا با تمام امتیاز هایی که داشته از این رقابت کنار گذاشته شده است؟

او اضافه نمود: برادران لیلا از مدتی قبل اکران خود را در فرانسه شروع کرد و تا به امروز بیشتر از فیلم متری شش و نیم که آن نیز در این کشور اکران شده بود بلیت فروخته و فروش اش پس از سه هفته به هفتصد هزار یورو رسیده و به زودی به نزدیک یک میلیون یورو هم می رسد. حق پخش این فیلم از سوی40 کشور دیگر جهان خریداری شده و قرار است به اکران برسد. ضمن اینکه از سوی 20 فستیوال هم دعوت شده است.

وی یادآور شد: برادران لیلا تنها فیلمی از سینمای ایران بوده که سال جاری در بخش اصلی جشنواره کن حضور داشت و یک کمپانی بزرگ همانند وایلدبانچ که بیش از 10 نخل طلای کن را جایزه برده، به عنوان پخش کننده بین المللی این فیلم فعالیت می نماید. براین اساس این سوال برای ما مطرح است که چرا اجازه داده نشده که هیئت انتخاب کمیته اسکار، فیلم برادران لیلا را ببیند تا تصمیم گیری برای انتخاب نماینده سینمای ایران، پس از آنالیز تمام فیلم ها اتفاق بیفتد؟

او در پاسخ به اینکه آیا آمادگی اکران فیلم را در ایران به شرط انتخاب در این کمیته دارد؟ گفت: صدر در صد. همه چیز برای برترین اکران در کشور آماده است.

در حالی که به روز های پایانی مهلت معرفی نماینده کشور ها به آموزشگاه اسکار نزدیک می شویم، خبر های مختلفی از کمیته انتخاب فیلم ایران شنیده می گردد، ولی تا به امروز هیچ اعلام رسمی درباره اسامی فیلم های در حال آنالیز، نام اعضای کمیته و نتیجه آن منتشر نشده است با این حال نام یکی دو فیلم بیش از بقیه شنیده می گردد؛ این در حالی است که تا مدتی قبل از برادران لیلا نیز وقتی به جشنواره کن راه پیدا کرد به عنوان گزینه ای اصلی برای معرفی به اسکار در برخی رسانه ها نام برده می شد، اما برخی حاشیه ها و مسائل، صدور پروانه نمایش این فیلم را بلاتکلیف گذاشته است.

ترانه علیدوستی، سعید پورصمیمی، پیمان معادی، نوید محمدزاده و فرهاد اصلانی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 30 شهریور 1401 بروزرسانی: 30 شهریور 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2126

به "سعید روستایی: چرا برادران لیلا در کمیته اسکار نیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعید روستایی: چرا برادران لیلا در کمیته اسکار نیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید