سه گزینه برای ضد عفونی کردن دست بر پایه الکل

به گزارش مجله فضای وب، این روزها و در بحبوحه شیوع ویروس کرونا بحث ضد عفونی کردن دست بسیار داغ شده است زیرا بهداشت دست مهمترین اقدام برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است. بنابراین، تقاضا برای ضد عفونی کننده های دستی بر پایه الکل - به عنوان جایگزینی برای شستن دست با آب و صابون - افزایش یافته است و اکنون این محصولات به سختی پیدا می شوند. مطابق اعلام مراکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا، ضد عفونی کننده دست فقط در صورت داشتن حداقل 60٪ الکل مؤثر است، بنابراین قبل از خرید حتما برچسب را خوب آنالیز کنید.

سه گزینه برای ضد عفونی کردن دست بر پایه الکل

جایگزین هایی برای ضد عفونی کردن

حال اگر نمی توانید محصولی برای ضد عفونی کردن دست پیدا کنید، اینها گزینه های جایگزین هستند:

دستمال مرطوب کننده

این دستمال ها می توانند به عنوان جایگزین مفید واقع شوند اما مراقب باشید که آنها را با دستمال بچه ها اشتباه نگیرید. یادتان باشد حتما از نوع ضد باکتری خریداری کنید.

پد الکلی

این پدها اشباع شده با الکل 70٪ هستند که معمولاً در داروخانه ها فروخته می شوند و به عنوان مثال در آزمایشگاه های بررسی بالینی قبل از تزریق مورد استفاده قرار می گیرند.

اسپری ضد عفونی کننده

این ماده باید حاوی کلرهگزیدین گلوکونات یا فقط کلرهگزیدین باشد. همچنین می توان از آن برای تمیز کردن دست ها استفاده کرد. نباید فراموش کنید روی برچسب محصول را بخوانید.

به یاد داشته باشید که شستن دست ها به طور کامل با آب و صابون موثرترین روش برای جلوگیری از شیوع ویروس است. اگر صابون و آب در دسترس نباشد، می توانید از محلول های مبتنی بر الکل برای تمیز کردن دستان خود بهره ببرید اما در صورت کثیف بودن دست های شما بهتر است از آن ها کمتر بهره ببرید.

اگر در خانه خود را قرنطینه می کنید، دلیلی برای نگهداری مواد ضد عفونی کننده دست الکلی وجود ندارد.

سطوح و اشیاء را تمیز و ضد عفونی کنید.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، شستن دست ها و ضد عفونی کردن سطوح و اشیاء که مکرراً لمس می شوند، مؤثرترین راهکارها برای جلوگیری از شیوع ویروس است.

منبع:

vale

منبع: هفت گنج
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1024

به "سه گزینه برای ضد عفونی کردن دست بر پایه الکل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه گزینه برای ضد عفونی کردن دست بر پایه الکل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید