شوک نخست کرونا 1، 5 میلیون نفر را بیکار کرد

به گزارش مجله فضای وب، به گزارش تجارت نیوز، علی ربیعی طی سخنانی در سفر به شهرستان تنکابن، با بیان اینکه در جنگ مالیِ دشمن، دولت از عزت و هویت ایران دفاع می نماید، اظهار کرد: دشمنان کوشش دارند با توطئه های گوناگون روحیه کوشش و امیدواری را در جامعه کاهش دهند، اما برای کاستن از مسائل باید نسبت به آینده امیدوار بود و با کوشش زیاد در جهت برطرف کمبودها و کاستی ها گام برداشت.

شوک نخست کرونا 1، 5 میلیون نفر را بیکار کرد

وی اضافه کرد: بعضی افراد در داخل کشور به خاطر بعضی مقاصد سیاسی همسو با دشمن شده اند و بر طبل ناامیدی می کوبند و اعلام می نمایند که دولت از شرایط سخت زندگی مردم بی خبر است؛ در حالی که دولت رنج و سختی مردم را در شرایط فعلی مالی کاملا درک می نماید و نسبت به آن مطلع است.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه ما در این سال ها کوشش های زیادی انجام داده ایم و پروژه های زیادی را به بهره برداری رسانده ایم، گفت: بزرگترین رنج جامعه امروز ایران، پولدار شدن بدون زحمتِ بعضی افراد است که بدون آنکه نانی سر سفره مردم بگذارند برای خود ثروت اندوزی نموده اند.

ربیعی یادآور شد: باید از کارآفرینانی که در این شرایط سخت فعال هستند و در برابر مسائل ایستادگی می نمایند، بیش از پیش قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه دولت 21 هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال پیش بینی کرد، گفت: در شوک نخست کرونا، دست کم یک میلیون و 600 هزار شغل دچار آسیب شد و یک میلیون و 300 هزار شغل در معرض تهدید نهاده شد و در پی آن یک میلیون و 500 هزار نفر هم از کار بیکار شدند.

سخنگوی دولت در انتها اظهار کرد: هم اکنون دست کم یک میلیون و 200 هزار نفر تحت پوشش بیمه بیکاری نهاده شده اند و به محض تغییر شرایط کرونا از حالت قرمز به عادی و گشایش های مالی، این تعداد نیرو آمادگی دارند به محل کارشان بازگردند.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1222

به "شوک نخست کرونا 1، 5 میلیون نفر را بیکار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شوک نخست کرونا 1، 5 میلیون نفر را بیکار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید