صدور مجوز بازسازی بنای تاریخی مظلوم زاده در بافت بوشهر

به گزارش مجله فضای وب، میراث آریا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، صدور مجوز بازسازی بنای تاریخی مظلوم زاده در بافت بوشهر صورت پذیرفت.

صدور مجوز بازسازی بنای تاریخی مظلوم زاده در بافت بوشهر

فرزانه اسپرغم گفت: با ارزیابی و آنالیز کارشناسی، مجوز بازسازی بنای تاریخی مظلوم زاده از ابنیه های بافت تاریخی شهر بوشهر صادر شد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی شهر بوشهر افزود: این موضوع در راستای حفاظت از خانه تاریخی مظلوم زاده واقع در محله کوتی بافت تاریخی بوشهر و به منظور تعمیرات و بهسازی این بنا صورت گرفته است.

او ادامه داد: بنای تاریخی مظلوم زاده با شماره ثبتی 2768، یک اثر تاریخی فرهنگی مربوط به اواخر دوره قاجار بوده که دارای عناصر ویژه و خاص معماری بوشهری است.

اسپرغم توضیح داد: وجود عناصر شاخصی مثل درب ها و پنجره های چوبی بوشهری، هلال های رنگی، تراس ها، حیاط مرکزی و مصالح بومی در این بنا آن را به یک اثر واجد ارزش تاریخی فرهنگی تبدیل نموده است.

مدیر پایگاه بافت تاریخی شهر بوشهر افزود: مشارکت مردمی در حفاظت از بناهای تاریخی بویژه خانه ها و املاکی که در تملک بخش های خصوصی بوده، یک عامل مهم برای احیای همه جانبه بافت تاریخی شهر بوشهر است.

او در خاتمه گفت: مجوز صادر شده در این بنا شامل عملیات مربوط به مقاوم سازی و استحکام بخشی بدنه این اثر و انجام تعمیرات در سقف های چوبی، درب ها، پنجره ها و بعلاوه ساماندهی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی مورد احتیاج در این بنا است.

منبع: همگردی
انتشار: 3 مرداد 1401 بروزرسانی: 3 مرداد 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2086

به "صدور مجوز بازسازی بنای تاریخی مظلوم زاده در بافت بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور مجوز بازسازی بنای تاریخی مظلوم زاده در بافت بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید