ضرورت توجه ویژه مسئولان محیط زیست به مناطق حفاظت گردیده استان یزد

به گزارش مجله فضای وب، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا تابش امروز در دیدار با مدیرکل محیط زیست استان یزد به تشریح برخی از چالش های زیستی محیطی در دنیا و کشور پرداخت و گفت: آینده ایران به نحوه نگرش ما به محیط زیست و میزان توازن زیست محیطی گره خورده است.

ضرورت توجه ویژه مسئولان محیط زیست به مناطق حفاظت گردیده استان یزد

وی با اشاره به پدیده آلودگی های زیست محیطی مطرح نمود: ایران در سال 2006 از لحاظ عملکرد زیست محیطی در رتبه 53 دنیا قرار داشته اما این شاخص در سال 2016 به رتبه 105 تنزل یافته و اکنون در رده کشورهایی با عملکرد ضعیف محیط زیست قرار گرفته ایم.

نماینده مردم اردکان با اشاره به اینکه سالانه وسعتی بالغ بر 400 هزار هکتار از اراضی حاصلخیز کشور دچار فرسایش می گردد، اضافه نمود: خسارت سالانه آلودگی هوا در ایران تا سال 2016 نیز بیش از 16 میلیارد دلار برآورد گردیده و از لحاظ مدیریت منابع آبی نیز دارای صندلی های بسیار پایینی هستیم این در حالی است که میزان پسابها تا سال 1400 به یک سوم حجم منابع آب تجدیدپذیر کشور می رسد.

تابش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مسائل و مسائل استان یزد و شهرستان اردکان، خواهان توجه بیشتر برای حل مسائل پارک و مناطق حفاظت گردیده شهرستان، تکمیل مرکز تحقیقات زیست محیطی اردکان که دارای پیشرفت فیزیکی 85 درصد است، تعمیر و راه اندازی نمایشگرهای سنجش آلایندگی و ... شد.

مدیرکل محیط زیست استان یزد نیز در این دیدار از نماینده مردم اردکان به عنوان چهره ای ملی و مردمی که همیشه همراه و یاور محیط زیست بوده یاد کرد و اولویت های کاری خود در حوزه محیط زیست استان به ویژه راه اندازی مرکز مجهز پایش و اجرایی شدن طرح های تفصیلی مناطق حفاظت گردیده را تشریح کرد.

نیره پورملائی با بیان اینکه ما در بحران متوقف نمی شویم، گفت: برای عبور از بحران ها باید تدابیر را با توجه به شرایط خاص استان پیش بینی کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 41

به "ضرورت توجه ویژه مسئولان محیط زیست به مناطق حفاظت گردیده استان یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت توجه ویژه مسئولان محیط زیست به مناطق حفاظت گردیده استان یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید