فضای کاری مشترک ممکن است ایده خوبی نباشد و خلاقیت کارکنان را کم کند

به گزارش مجله فضای وب، فضاهای کاری مشترک در سال های اخیر رونق گرفته اند. ایده این فضاها این است که آن ها می توانند همکاری و نوآوری خلاقانه را به وسیله مشارکت ایده ها تقویت نمایند. اما طبق آنالیز های تازه در طولانی مدت ممکن است برعکس این امر رخ دهد.

فضای کاری مشترک ممکن است ایده خوبی نباشد و خلاقیت کارکنان را کم کند

هافلیگر و همکارش غسان یعقوب، استاد نوآوری و استراتژی در دانشکده مدیریت IESEG، استارت آپ هایی که از این فضا استفاده می کردند را به وسیله مصاحبه، مطالب آرشیوی و مشاهدات آنالیز کردند.

آنها نوشته اند: اطلاعات کمی در خصوص شکل گیری همکاری و به طور خاص پیدایش شیوه های مشارکتی با توجه به این فضاهای کاری باز و انعطاف پذیر برای دیدار و تعامل با کارکنان سایر سازمان ها وجود دارد.

احساس یک جامعه بودن و باز بودن، فرآیندهایی هستند که برای تشویق بهره وری، همکاری و به نوبه خود، نوآوری ظاهرا امیدبخش هستند.

اما تحقیق نشان داد که کار در این محیط مشترک در عوض مانع از اقدامات مشترک و نوآوری می گردد که امر متناقضی است.

در ابتدا، فضاهای مشترک با تعاملات غیررسمی و برنامه ریزی شده از جمله برگزاری ساده رویدادها، کارگاه ها و گفتگوها در منطقه ها مشترک (آشپزخانه مشترک، سالن استراحت و منطقه ها استراحت) به ایجاد برادری و نزدیکی بین استارت آپ ها یاری می نماید. اما در ادامه مشکل سازمان دهی فضا به حواس پرتی می انجامد.

به همین دلیل بود که از هفت استارت آپ، سه استارتاپ فضای کار مشترک را رها کردند و متوجه شدند که مزایای فضاهای مشارکتی دوام نمی آورد.

هافلیگر شرح می دهد: مسئولیت میزبان فضا و کسانی که از آن استفاده می نمایند این است که آن را به محیطی تبدیل نمایند مشارکت های پررونق و ایده ها را توسعه بدهد.

این تحقیق تنها در هفت شرکت فناوری مالی آنالیز شده بود و سایر صنایع، رشته های دیگر فعالیت یا سازمان های غیرانتفاعی هم باید آنالیز شوند.

منبع: Organization

منبع: یک پزشک
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2177

به "فضای کاری مشترک ممکن است ایده خوبی نباشد و خلاقیت کارکنان را کم کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضای کاری مشترک ممکن است ایده خوبی نباشد و خلاقیت کارکنان را کم کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید