لبنان، آمادگی کامل حزب الله برای مقابله با کرونا و حفظ سلامت مردم در بعلبک - الهرمل

به گزارش مجله فضای وب، حزب الله لبنان آمادگی کامل خود را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان های بعلبک - الهرمل در راستای حفظ سلامت مردم این مناطق اعلام نمود.

لبنان، آمادگی کامل حزب الله برای مقابله با کرونا و حفظ سلامت مردم در بعلبک - الهرمل

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سایت خبری العهد، حزب الله لبنان اقدامات لجستیکی و سازماندهی را برای مقابله با پیامدهای ویروس کرونا در استان بعلبک - الهرمل به انتها برد و آمادگی کامل خود در این منطقه را برای تجهیز آن به منظور مراقبت و پیگیری موارد ابتلا به این ویروس را به وسیله یک اتاق عملیات ویژه گفت.

به همین دلیل، دکتر حسین النمر مسئول منطقه بقاع در حزب الله گفت: در سایه بحران مقابله با ویروس کرونا، حزب الله از همان روزهای اول طرح را در منطقه بقاع وضع کرد.

وی اضافه نمود: 226 کمیته در بخش ها و روستاها در نظر گرفته شده است که شامل کمیته های بهداشتی و کمیته های همیاری اجتماعی است.

وی در کنفرانس مطبوعاتی خود در حسینیه امام خمینی (ره) در بعلبک اضافه نمود: درخصوص آمادگی مراجع ذیربط، 20 دستگاه خودروی آمبولانس دفاع شهری برای انتقال موارد کرونا تجهیز شده و 200 نفر نیز آموزش دیده و به چندین گروه تقسیم شده اند. این گروهها برای پیگیری و مراقبت موارد ابتلا به ویروس کرونا به وسیله یک اتاق عملیات مشترک تجهیز شده و سطح آمادگی به 100 درصد افزایش یافته است.

النمر گفت: هیئت بهداشت اسلامی 13 مرکز در بخش های مختلف منطقه بعلبک باز نموده و 7000 خواهر و برادر با همکاری این هیئت و سازمان دفاع شهری برای پیگیری موارد ابتلا به کرونا و 15000 نفر به وسیله رسانه های گروهی آموزش دیده اند.

وی گفت: بیمارستان دولتی بعلبک موارد مشکوک ابتلا به کرونا را پذیرش می نماید و می توان توان آن را تا 105 تخت افزایش داد. در کنار آن بیمارستان دولتی الهرمل، بیمارستن بتول در الهرمل و بیمارستان دار الحکمه در بعلبلک هم هست.

النمر گفت: شمار شرکت کنندگان در این عملیات در منطقه حدود 3530 نفر است. 200 نفر از نیروهای سازمان دفاع شهری، 2000 نفر پزشک و پرستار مستقر در روستاها و 1330 کمیته همکار در پرونده بهداشتی هستند.

وی گفت: از تاسیسات و مراکز و سالن ها به عنوان محل های نقاهت مبتلایان به کرونا استفاده خواهد شد.

نمر گفت: در سطح پرونده همیاری اجتماعی، 7000 بسته غذایی توزیع شده است و کوشش برای تامین بسته های بیشتر در جریان است.

وی تاکید نمود: شهرداری ها نقش بزرگی در پیگیری مواردی که نیازمند قرنطینه خانگی الزامی دارد، دارند. ما در حزب الله هماهنگی دائم و کامل با وزیران و نمایندگان منطقه و استان بعلبک - الهرمل و استاندار بقاع و سایر نهادها و اتحادیه ها و نهادهای مدنی در راستای فعالیت بهداشتی و اجتماعی خود داریم و همگی یک تشکل اجتماعی واحد هستیم که با هم برای گذر از بحران کوشش خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 906

به "لبنان، آمادگی کامل حزب الله برای مقابله با کرونا و حفظ سلامت مردم در بعلبک - الهرمل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان، آمادگی کامل حزب الله برای مقابله با کرونا و حفظ سلامت مردم در بعلبک - الهرمل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید