محصولات هوایی ساخت ایران با استانداردهای جهانی همگام می گردد

به گزارش مجله فضای وب، ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فرآیند استانداردسازی محصولات هوایی فراوری داخل منطبق با قوانین و استانداردهای جهانی را در دستور کار قرار داد.

محصولات هوایی ساخت ایران با استانداردهای جهانی همگام می گردد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری با هدف رونق فراوری قطعات هوایی در کشور و تامین احتیاجهای داخلی با یاری متخصصان ایرانی، استانداردسازی محصولات فراوریی را در اولویت کاری خود قرار داده است.

در واقع استانداردسازی یک سازوکار بسیار مهم و حیاتی برای توسعه پایدار صنعت هوایی و هوانوردی محسوب می گردد و اجرای این طرح می تواند رونق خوبی به کسب و کارهای فعال در صنعت هوایی کشور دهد.

با توجه به داخلی سازی بعضی احتیاجمندی ها و محصولات مورد استفاده در صنعت هوایی و هوانوردی در کشور، فرآیند استانداردسازی محصولات فراوریی منطبق با قوانین و استانداردهای جهانی، در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با یاری شرکت های دانش بنیان پیگیری می گردد.

این استانداردسازی ها با دو بخش پروژه فراوری و داخلی سازی دستگیره های جایگاه هواپیما و پروژه فراوری کرکره پنجره هواپیما شروع می گردد. البته اجرای این طرح احتیاج به زیرساخت های مشخصی چون افزایش سرمایه گذاری های مطمئن در این حوزه، ورود بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان به این عرصه حساس و کاربردی و تسهیل اخذ گواهینامه های سازمانی و بین المللی دارد.

همچنین جلوگیری از واردات محصولات فراوریی به منظور تقویت فراوری داخل و اهمیت رفع کردن موانع تبادلات ارزی و ارزش افزوده بخش دانش بنیان در صنعت هوایی نیز از دیگر موضوعاتی است که باید برای استانداردسازی محصولات هوایی مورد توجه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 234

به "محصولات هوایی ساخت ایران با استانداردهای جهانی همگام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات هوایی ساخت ایران با استانداردهای جهانی همگام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید