مسابقه ملی نانو روز آدینه برگزار می گردد، 300 داوطلب به مرحله دوم راه پیدا کردند

به گزارش مجله فضای وب، مدیر بخش ترویج دانشجویی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو گفت: مرحله دوم مسابقه ملی فناوری نانو روز آدینه برگزار می گردد.

مسابقه ملی نانو روز آدینه برگزار می گردد، 300 داوطلب به مرحله دوم راه پیدا کردند

محمد باقری، مدیر بخش ترویج دانشجویی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران درباره مسابقه ملی فناوری نانو گفت: در برنامه ترویج دانشجویی ستاد نانو یک برنامه به نام مسابقه ملی نانو شکل گرفته تا جامعه نخبگانی کشور در حوزه نانو از میان قشر دانشجو شناسایی گردد.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این مسابقه که عظیم ترین رقابت علمی دانشجویی کشور در زمینه فناوری نانو است، ایجاد فضای رقابتی سالم به منظور افزایش آشنایی دانشجویان با فناوری نانو، توسعه آموزش فناوری نانو در دانشگاه ها و دیگر مراکز علمی - آموزشی کشور، شناسایی بهترین های این حوزه از فناوری، حمایت از آن ها و جهت دهی فعالیت های آموزشی و حمایت های تشویقی اجرا شده از سوی ستاد توسعه فناوری نانو است.

مدیر بخش ترویج دانشجویی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با بیان اینکه مسابقه ملی نانو وارد دهمین سال برگزاری خود شده است، درباره سرفصل های آن ادامه داد: این مسابقه در واقع یک آزمون علمی است؛ دانشجویان علاقه مند برای شرکت در این آزمون منابعی که از پایه های دانش نانو است را مطالعه می نمایند؛ درباره نانو ساختارها و نانو مواد کسب دانش می نمایند و مقاله های مرتبط با آن را مطالعه می نمایند؛ دانشجویان متقاضی در آزمون بعلاوه درباره کاربردهای نانو در صنایع مختلف از جمله نفت، گاز، انرژی و سلامت کسب اطلاعات می نمایند و حتما علاقه مندان باید بخشی از اطلاعات مربوط به مالکیت فکری را مطالعه نمایند.

محمد باقری اعلام کرد: تمام مقالات مربوط به سرفصل های مسابقه با هدف رعایت عدالت آموزشی و عدم ارجاع دانشجویان به کتاب های خاص در ارتباط با آزمون در وبسایت nanoeducation.ir قرار گرفته است؛ حدود 700 اسم مقاله و ویدئوهای تخصصی مرتبط با آزمون برای دانشجویان در دسترس قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: برای تکمیل آموزش دانشجویان، هم راستا با وب سایت nanoeducation.ir که منبع مرحله دوم آزمون مسابقه ملی است، شبکه دیگری فعال شده که انجمن علمی دانشگاه ها هستند، به این معنی که انجمن های علمی با یاری هیئت های علمی و شبکه دیگری که ستاد نانو با اسم شبکه مدرسان شکل داده، به ترویج مسابقه ملی نانو و یاری به آموزش داوطلبان اقدام می نمایند.

مدیر بخش ترویج دانشجویی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو یادآور شد: ثبت نام دانشجویان علاقه مند برای شرکت در مسابقه ملی از دو طریق شبکه انجمن های علمی و مراجعه به دبیرخانه و سایت آموزش صورت می گیرد.

محمد باقری در انتها گفت: ثبت نام در مسابقه ملی نانو به طور معمول هر سال از فصل زمستان شروع می گردد و در خرداد ماه قبل از شروع امتحانات برگزار می گردد، اما سال جاری به علت همه گیری و با پیشنهاد دانشجویان، مرحله اول به صورت آنلاین برگزار گردید و از میان تمام شرکت نمایندگان 300 داوطلب برای مرحله کتبی که روز آدینه برگزار می گردد انتخاب شدند؛ ضمن اینکه به منظور رعایت پروتکل بهداشتی داوطلبان در 24 حوزه انتخابی در سراسر کشور در آزمون کتبی مسابقه ملی شرکت می نمایند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1768

به "مسابقه ملی نانو روز آدینه برگزار می گردد، 300 داوطلب به مرحله دوم راه پیدا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقه ملی نانو روز آدینه برگزار می گردد، 300 داوطلب به مرحله دوم راه پیدا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید