مهار کرونا با همراهی مردم محقق می گردد

به گزارش مجله فضای وب، رییس هیات مدیره نظام پرستاری بیرجند و شهرستان های تابعه با صدور بیانیه درباره طرح فاصله گذاری اجتماعی و قطع زنجیره انتقال کرونا گفت: مهار کرونا زمانی محقق خواهد شد که کوشش های همه جانبه کادر پزشکی و پرستاری و مدیران کشوری و استانی از همراهی و مساعدت مردمی برخوردار گردد.

مهار کرونا با همراهی مردم محقق می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند غلامحسین محمودی راد در این بیانیه گفت: با صلوات بر محمد و آل محمد و سلام و درود خدمت مردم فهیم و ولایتمدار خراسان جنوبی و تبریک سال نو و عید مبعث و اعیاد شعبانیه بر خود لازم می دانم نکاتی را به استحضار مردم عزیز برسانم.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی که مردم استان ما مانند سراسر میهن عزیزمان درگیر مبارزه با بیماری همه گیر کرونا است که سلامت عمومی جامعه را به خطر انداخته و آرامش را از زندگی مردم گرفته است همکاران خدوم پرستاری و پزشکی ما و محققین حوزه سلامت در خط مقدم این مبارزه با از خودگذشتگی و ایثار در کوششند تا بیماران را درمان و همه گیری این ویروس منحوس را مهار کنند و این امر در صورتی محقق خواهد شد که کوشش های همه جانبه کادر پزشکی و پرستاری و مدیران کشوری و استانی از همراهی و مساعدت مردمی برخوردار گردد.

رییس هیات مدیره نظام پرستاری بیرجند و شهرستان های تابعه گفت: آنچه در این چرخه کنترل مهم است فرصت شناسی، مطلعی و فرهنگ بالای مردم خراسان جنوبی است که با درک شرایط حساس همچون گذشته پشتوانه ای برای اجرای برنامه های مدیریت این بحران باشند.

وی بیان نمود: لذا از مردم مطلع و همواره در صحنه خراسان جنوبی و تمامی مدیران محترم سطح استان، سازمان های مردم نهاد و سایر موسسات دولتی، غیردولتی و اصناف، تقاضا می کنیم تا با رعایت قوانین و دستورالعمل های ابلاغی، کشوری و استانی درخصوص محدودیت رفت و آمدها و تجمعات چند نفره در جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کادر خدوم پرستاری و پزشکی را یاری کنند.

محمودی راد اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه در آستانه سیزدهم فروردین ماه، روز طبیعت هستیم از مردم فهیم استان تقاضا می نمایم با ماندن در خانه، پرهیز از سفر و عدم تردد به کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا، یاری کنند. ان شاءالله با مشارکت و همدلی مردم فهیم، فرهیخته و موقعیت شناس استان و کوشش کادر درمانی و مدیران دلسوز استان به زودی شاهد برگزاری جشن ریشه کن شدن بیماری کرونا در کشور و همچنین در خراسان جنوبی باشیم.

تعداد موارد مثبت کرونا در خراسان جنوبی با افزایش 15 مورد مثبت جدید روز شنبه نهم فروردین به 266 نفر و فوت شدگان بر اثر این بیماری به 24 نفر رسید.

تمامی 11 شهرستان استان مرزی خراسان جنوبی درگیر با کرونا هستند و براساس آخرین آمار تفکیکی، شهرستان های بیرجند، طبس، زیرکوه، قاینات و فردوس بیشترین میزان ابتلا را دارند.

براساس اعلام وزارت بهداشت تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در کشور تا دیروز (شنبه) به 35 هزار و 408 نفر رسید.

تا به امروز 2 هزار و 517 نفر به علت ابتلا به این ویروس در کشور فوت نموده اند و 11 هزار و 679 نفر از بیماران مبتلا به کرونا، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف یاری به قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس ها از بامداد آدینه هشتم فروردین ماه با اعمال محدودیت هایی برای تردد خودروها در سراسر کشور و 11 محور مواصلاتی استان خراسان جنوبی شروع شد و در این مرحله تا 20 فروردین ادامه دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 879

به "مهار کرونا با همراهی مردم محقق می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهار کرونا با همراهی مردم محقق می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید