هندی ها برای تمدید خرید نفت ایران برنامه دارند، ایجاد یک شعبه بانک خصوصی ایران در هند

به گزارش مجله فضای وب، مدیرکل آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه هندی ها توانستند امتیاز خرید نفت ایران را به مدت 180 روز به دست آورند، گفت: هندی ها برای تمدید خرید نفت و شارژ حساب روپیه ایران در هند برنامه دارند تا بتوانیم خریدهای خود را از این کشور ادامه دهیم.

هندی ها برای تمدید خرید نفت ایران برنامه دارند، ایجاد یک شعبه بانک خصوصی ایران در هند

به گزارش خبرنگاران، مجتبی موسویان در همایش هند پنجره ای فراسوی تحریم ها که با حضور سفیر هند در ایران و فعالان بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار گردید، با بیان اینکه امیدواریم از تجربه ایران و هند در توسعه روابط تجاری دو کشور استفاده گردد، گفت: ایران 15 همسایه دارد و همواره این سوال مطرح بوده که آیا هند نیز جزو این همسایگان به شمار می رود؟ به این سوال باید این گونه پاسخ داد که فاصله ایران و هند زیاد نیست و از لحاظ فرهنگی و جغرافیایی بسیار به یکدیگر نزدیک هستند.

وی ادامه داد: هند اقتصادی نوظهور است و با نرخ رشد بالای اقتصادی به رشد خود ادامه می دهد و این مسئله بسیار خوب است که چنین کشوری در نزدیکی ایران واقع شده است تا شاهد وجود 2 قدرت نوظهور اقتصادی هند و روسیه در نزدیکی ایران باشیم و کشور ما باید از چنین فرصتی به نحو مطلوب استفاده کند.

مدیرکل آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه هند یکی از شرکای مهم اقتصادی و خریدار اصلی نفت ایران بعد از چین است، اظهار کرد: علاوه بر این هندی ها در تامین مواد غذایی ایران نقش مهمی دارند و یکی بازارهای اصلی محصولات غیر نفتی ایران به شمار می روند و باید بدانیم که بخش اعظم برند چای ایران به وسیله هندوستان تامین می گردد و یکی از عمده ترین محصولات صادراتی ایران به هند پتروشیمی است.

موسویان با اشاره به اینکه هند یکی از پنج بازار مهم صادرات غیر نفتی ایران به شمار می روند، گفت: برای توسعه هر چه بیشتر روابط ایران با هند اقدامات مختلفی باید مدنظر قرار گیرد و محصولات بیشتری را در سبد محصولات دو کشور قرار داد. این در حالی است که یکی از بهترین روابط بانکی ایران با هند صورت می گیرد و هندی ها روابط بانکی خود را برای تجارت با ایران مدیریت نموده اند.

وی با بیان اینکه هندی ها توانستند امتیاز خرید نفت ایران را برای 180 روز به دست آورند، گفت: هندی ها برای تمدید خرید نفت و شارژ حساب روپیه ایران در هند برنامه دارند تا بتوانیم خریدهای خود را از هند ادامه دهیم.

مدیرکل آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران از ایجاد یک شعبه بانک خصوصی ایران در هند اطلاع داد و اظهار کرد: یکی از بانک های خصوصی ایران در هند شعبه ایجاد خواهد نمود تا از صادرات محصولات خود در هند پشتیبانی کنیم و این درحالی است که ظرفیت معاملات تهاتری بین ایران و هند بدون مبادله پول هم وجود دارد.

موسویان در ادامه با اشاره به اینکه برای جلوگیری از اختلافات تجاری که بین تجار طبیعی به نظر می رسد باید به قراردادها رجوع کرد و نسبت به آنها پایبند بود، گفت: توجه به این دو مسئله عمق و دامنه روابط تجاری دو کشور را افزایش می دهد. در عین حال توجه به تسهیل صدور ویزا یکی از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که افزایش تردد تجار حجم مبادلات تجاری دو کشور را افزایش می دهد.

وی در خاتمه با بیان اینکه چابهار نماد همکاری دو کشور به شمار می رود و نزدیکترین نقطه تماس بین آن هاست، اظهار کرد: امیدوار هستیم فعالیت چند جانبه بین ایران، هند، افغانستان و فدراسیون روسیه افزایش یابد که چابهار در این رابطه می تواند نقش بسیار مهمی ایفا نماید. امیدوار هستیم توسعه بندر چابهار هرچه سریعتر در دستور کار قرار گیرد و توصیه می کنیم علاوه بر تبادل کالا بین ایران و هند، دو کشور به سمت سرمایه گذاری، فراوری مشترک و ایجاد شرکت های مشترک نه تنها در سطح بخش خصوصی بلکه در بخش دولتی اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 114

به "هندی ها برای تمدید خرید نفت ایران برنامه دارند، ایجاد یک شعبه بانک خصوصی ایران در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هندی ها برای تمدید خرید نفت ایران برنامه دارند، ایجاد یک شعبه بانک خصوصی ایران در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید