پاون، برق امید راهکاری قابل اجرا و تاثیرگذار برای مدیریت مصرف انرژی برق

به گزارش مجله فضای وب، خبرنگاران - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه در مقایسه با قیمت های جهانی، قیمت انرژی برق در ایران بسیار پائین است، گفت: همین امر موجب کاهش تاثیرگذاری اقدامات آموزشی و فرهنگ سازی برای مصرف بهینه این انرژی ارزشمند و فرایند افزایشی شدید مصرف در کشور شده است.

پاون، برق امید راهکاری قابل اجرا و تاثیرگذار برای مدیریت مصرف انرژی برق

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، جلال زراعت پیشه در جلسه ملاقات با نماینده مردم شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی که با حضور معاونان شرکت توزیع نیروی برق شیراز، انجام شد، به تشریح شرایط فراوری، توزیع و مصرف انرژی برق در ایران و محدوده تحت مدیریت توزیع برق شیراز و تشریح دلایل و اهمیت اجرای طرح برق امید، پرداخت.

وی، با اشاره به میانگین رشد مصرف انرژی برق از سال 1357 تا 1397 در ایران، گفت: طی این سال ها به طور متوسط شاهد افزایش 7.2 رشد سالانه در مصرف بوده ایم، معنی این میزان رشد آن است که برای پاسخگویی به احتیاج ایجاد شده، هر 10 سال باید توان فراوری صنعت برق در کشور 2 برابر گردد، حال آنکه چنین اقدامی غیرمنطقی و غیرممکن محسوب می گردد.

زراعت پیشه با یادآوری اینکه طرح برق امید، راهکاری قابل اجرا و تاثیرگذار برای مدیریت مصرف انرژی برق محسوب می گردد، گفت: این موضوع با توجه به چرخش رویکردهای توصیه ای مدیریت مصرف به رویکرد تشویقی، باعث ترغیب مشترکان خانگی برای مدیریت مصرف انرژی خواهد شد.

او با تاکید براینکه کاهش مصرف انرژی برق، نه تنها منجر به کاهش درآمدهای صنعت برق نخواهد شد، اعلام نمود: این موضوع باعث می گردد که انرژی ارزشمند برق به سمت مصارف فراوریی و تاثیرگذار در ارتقای شاخص های مالی جامعه، راهنمایی گردد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه حدود 30 درصد از مشترکان خانگی در محدوده خدماتی توزیع برق شیراز، جزو مشترکان کم مصرف تقسیم بندی می شوند، گفت: بالغ بر 50 درصد از مشترکان خانگی توزیع برق شیراز جزو خوش مصرف ها و مابقی جزو پر مصرف ها طبقه بندی می شوند.

او با بیان اینکه در فصل تابستان مصارف کمتر از 100 کیلووات به عنوان کم مصرف (در سایر فصلها کمتر از 80 کیلووات)، بین 100 تا 300 کیلووات (و در سایر فصل ها 80 تا 200 کیلووات)، جزو خوش مصرف ها و بیش از 300 کیلووات (و در سایر فصل ها بیش از 200 کیلووات) جزو پرمصرف ها طبقه بندی شده است، گفت: امیدوار هستیم که در میان مدت شاهد تحقق اهداف طرح برق امید که منجر به جهش فراوری هم خواهد شد، باشیم.

زراعت پیشه یکی از دست آوردهای شرکت توزیع برق شیراز را کاهش حدود 10 درصدی تلفات غیرفنی شبکه طی 2 سال اخیر دانست و گفت: در سال 97 میزان تلفات شبکه حدود 20 درصد بود که با برنامه ریزی و کوشش های اجرا شده، در سرانجام سال 98 به کمتر از 10 درصد رسیده است.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1235

به "پاون، برق امید راهکاری قابل اجرا و تاثیرگذار برای مدیریت مصرف انرژی برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاون، برق امید راهکاری قابل اجرا و تاثیرگذار برای مدیریت مصرف انرژی برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید