پذیرای ایده ها برای باززنده سازی بافت تاریخی شیراز هستیم

به گزارش مجله فضای وب، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، پذیرای ایده ها برای باززنده سازی بافت تاریخی شیراز هستیم.

پذیرای ایده ها برای باززنده سازی بافت تاریخی شیراز هستیم

سید مؤید محسن نژاد گفت: استان فارس جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که باید با ارائه ایده های ناب، زمینه توسعه گردشگری را در این استان فراهم کرد.

او با تأکید بر لزوم تشویق مردم به حفاظت و نگهداری از آثار و خانه های تاریخی ادامه داد: شیراز حدود 360 هکتار بافت تاریخی دارد که بیشتر بناهای آن قابل تبدیل به مکانهای گردشگری فرهنگی، هنری و خدماتی است؛ میراث فرهنگی فارس هم آمادگی معرفی سرمایه گذاران برای اخذ تسهیلات و صدور مجوز برای آنها را دارد.

محسن نژاد بابیان اینکه هر بنای تاریخی در بافت می تواند تبدیل به یک مکان گردشگری گردد، اضافه نمود: برای نخستین بار در کشور محله بالا کفت در بافت تاریخی شیراز به عنوان محله پایلوت صنایع دستی انتخاب و در آن 50 خانه به خانه صنایع دستی تبدیل می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اضافه نمود: هدف ما این است که از فرصتهای سرمایه گذاری دریافت تاریخی شیراز به منظور رونق و توسعه گردشگری استفاده کنیم و با این اقدام بتوانیم معضلات بافت را به فرصتها تبدیل کنیم.

محسن نژاد گفت: بافت تاریخی شیراز توجه بیشتری را می طلبد، چرا که ماهیتی بین بخشی دارد، بخشی از آنها مربوط به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بعضی دیگر از آنها مربوط سایر نهادها و ارگانهاست که برای رسیدن به این مطلوب به همکاری بین بخشی با سایر نهادها بطور شفاف احتیاج داریم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اضافه نمود: این اداره کل با توجه به رسالتی که دارد آماده هرگونه همکاری با بخش خصوصی و دولتی برای زنده نگه داشتن و احیای بافت تاریخی شیراز است.

منبع: همگردی
انتشار: 21 تیر 1402 بروزرسانی: 21 تیر 1402 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2254

به "پذیرای ایده ها برای باززنده سازی بافت تاریخی شیراز هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پذیرای ایده ها برای باززنده سازی بافت تاریخی شیراز هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید