چرا باید برای شکست های خود در کسب وکار جشن بگیریم؟

به گزارش مجله فضای وب، خبرنگاران: قطعا شما هم شنیده اید که شکست مقدمه ای برای پیروزی است. ما امروز قصد داریم بیشتر به این موضوع بپردازیم که در صورت وجود شکست در هر مرحله از کسب و کار، چشم اندازی از پیروزی در راستا شما قرار خواهد گرفت. اگر شما نیز دستی در کسب و کار داشته باشید، بعید به نظر می رسد که تاکنون با شکست روبرو نشده باشید.

چرا باید برای شکست های خود در کسب وکار جشن بگیریم؟

چالش روبرو شدن با شکست، مستلزم یادگیری و به کارگیری مهارت ها و چگونگی تصمیم گیری است، نه اینکه اجازه دهید که شکست شما مانعی برای ادامه کار باشد و شانس شما را برای دست یابی به پیروزیت کاهش دهد.

حتی بهترین کارآفرینان و صاحبان کسب و کار نیز چندین بار طعم شکست را چشیده اند، ولی قبل از تحقق یافتن رویای خود، این شکست را برای خود تکرار نموده اند. برای مثال، اکثر مردم این عقیده را باور ندارند که چند میلیاردر بزرگ از جمله مارک کوبان، جک ما، و ریچارد برانسون قبل از اینکه به عنوان یکی از رهبران بزرگ کسب و کار دنیا شناخته شوند، چندین شکست را در طول زندگی خود تجربه کردند. بنا بر ادعا های استیو هاروی (سخنران و نویسنده انگیزشی مشهور)، وارن بافت گفته است که او در هیچ یک از کسب و کار هایی که صاحبان آن ها حداقل دوبار شکست را تجربه نموده باشند، سرمایه گذاری نخواهد کرد.

اخیرا آنالیز هایی پیرامون بینش های عملی عمیق در خصوص چگونگی تبدیل شکست و ترس به پیروزیت در کتاب هایی مختلف صورت گرفته است. یکی از این کتاب ها، شکست بیشتر: پذیرفتن، یادگیری وتبدیل آن به پیروزیت (Fail More: Embrace, Learn, and Adapt to Failure As a Way to Success) نوشته بیل وودیچ (Bill Wooditch) است. بیل وودیچ بیش از 25 سال است در کسب و کار با شکست های متعدد روبرو شد و به شرکت های بزرگ و کوچکی در طول راستاشان برای ایجاد پیروزیت مشاوره داده است. اگر مایل هستید تا با بعضی از این تکنیک های جالب پیروزیت در کسب و کار بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می کنم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

1 - چه زمانی ترس به عنوان یک عامل بازدارنده عمل می نماید؟

بیشتر اوقات ترس از شکست، به عنوان نوعی توجیه برای انتظار در رسیدن فرصت عالی، زمان بهتر، و یا ایده ای که کمتر موقعیت شما را به خطر می اندازد، منطقی به نظر می رسد؛ بنابراین اگر شما در کوشش برای راه اندازی کسب وکار خود هستید و یا به پیشرفت در حرفه و رشته مورد نظر خود فکر می کنید، بدون آغاز قادر به پیروزیت نیستید، و شما باید شکست را به عنوان راه اصلی یادگیری در نظر بگیرید.

2 - اجازه ندهید ترس از شکست مانع تصمیم گیری شما گردد

ترس به تنهایی توانایی این را دارد که موجب جلوگیری از تصمیم گیری بهینه گردد. همچنین ترس اغلب به از دست دادن گزینه ها منجر می گردد تا نتایج بهتر. علاوه بر این، شما با عدم تصمیم گیری نمی توانید توانایی تصمیم گیری خود را ارتقا دهید، زیرا هر تصمیم گیری درست و اثربخش باعث افزایش عدم اعتماد به نفس شما می گردد. به یاد داشته باشید که خود را همواره متعهد به یادگیری از هر تصمیم کنید، فرقی ندارد که این تصمیم درست باشد یا غلط.

در کسب و کار، اغلب با ریسک بالا، اطلاعات ناقص، و محیطی غیرقابل پیش بینی رو به رو هستید. در اینگونه موارد، انجام کار هایی از جمله توسعه محصول جدید، باعث می گردد تا تصمیم بزرگ را به مراحل کوچکتر تقسیم بندی کنید و از پیروزیت یا شکست در هر مرحله بهره ببرید.

3 - ارتباط داشتن با مشاورانی که از نقاط ضعف شما مطلع هستند

یکی از بهترین روش ها برای پیشرفت به عنوان یک تصمیم گیرنده ارشد و رهبر این است که از افرادی که به آن ها اعتماد دارید، بخواهید تا نقاط مختلف شکست شما را تجزیه و تحلیل نمایند و آنچه که از شکست شما حاصل شده است را به شما گوش زد کند. همچنین شما باید نظرات آن ها را با فروتنی و بدون داشتن حالت تدافعی، با تعهد به پیدا کردن راهی برای رسیدن به پیروزیت از هر شکست، با کمال میل بپذیرید.

4 - به یاد داشته باشید که با دیدگاه ترس از شکست هوشمندانه برخورد کنید

هر زمانی که در طول زندگی در موقعیت انتخاب و یا حتی شرایطی غیر از این قرار گرفتید، شما در معرض خطر هستید. از تجربه شکست گذشته برای مطلع ساختن حال و تاثیر مثبت در زمان آینده بهره ببرید. با گام های کوچک آغاز کنید تا شرایط ریسک عدم اطمینان و ناراحتی شما از شکست را کاهش دهد. همواره شاخص رشد شما، میزان تردید و ناراحتی شما است. تجربیات کوچک و پروژه های کوتاه مدت یک روش عالی برای ارزیابی ترس از شکست است.

علاوه بر این موارد، میزان علاقه مشتری ها به یک محصول جدید را قبل از صرف هزینه برای ساخت آن و ارائه محصول به بازار و در وبلاگ یا به وسیله سرمایه گذاری های انبوه، آزمایش کنید. طبیعی است که اگر هیچ علاقه ای به آن محصول دیده نشد، حتی با سرمایه گذاری بسیار کم شکست خواهید خورد.

5 - مشخص کردن بدترین و بهترین نتایج تصمیم گیری خود را قبل از اخذ تصمیم

شکست ها به شما یاد خواهند داد که باید بدترین نتیجه تصمیم گیری خود را، قبل از اینکه تصمیم بگیرید و قبل از اینکه فرض را بر بهترین نتیجه بگذارید، درک و برای خود تحلیل کنید. سعی کنید که بر نفس خود غلبه نموده و نزد مشاوران و کارشناسان بروید تا فرضیه های مربوط به تصمیم خود را محک بزنید و در نهایت مهارت های تصمیم گیری خود را بهبود بخشید. همواره در اولین مرحله جنبه های منفی هر تصمیمی را مدیریت کنید.

6 - از احساسات بهره ببرید، اما در تصمیم گیری ها منطقی عمل کنید

به عنوان یک انسان، همواره احساسات مثبت و منفی را حس خواهید کرد، اما آن ها باید تنها یک ابزار در تصمیم گیری شما باشند. شما همواره باید از احساسات جلوتر باشید و منطق را در تصمیم گیری های پیروزیت آمیز به کار بگیرید. رسیدن به نقطه پیروزیت از تجزیه و تحلیل و یادگیری از شکست آغاز شده و به جدا کردن منطق از احساسات ختم می گردد.

برای مثال، من هر روز با کارآفرینان مشتاقی برخورد می کنم که احساسات شان برای یک ایده یا کسب و کار جدید خیلی قوی است، اما آن ها این نکته را فراموش نموده اند که قابلیت به واقعیت تبدیل شدن آن کسب و کار را ارزیابی نمایند. شما ممکن است حس مثبتی برای برطرف گرسنگی دنیای داشته باشید، اما از قلم نیاندازید که عمده مردم گرسنه در سطح دنیا به ندرت پول کافی برای خرید غذا دارند.

از این اصول یاده شده برای کوشش بیشتر از شکست بیشتر بهره ببرید. تجربه باقی مانده از شکست می تواند منجر به پیروزیت های بیشتر گردد. از قلم نیاندازید که شکست راهی استراتژیک برای جمع آوری و به کارگیری دانش و روش های ماهرانه است که می توانید از آن برای سود آینده در راستا پیروزیت کسب و کار و زندگی پیروز تر بهره ببرید.

پس قبل از جشن دریافت برای پیروزیت ها، آغاز به جشن دریافت شکست های خود کنید!

منبع: inc

منبع: برترین ها
انتشار: 13 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 224

به "چرا باید برای شکست های خود در کسب وکار جشن بگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید برای شکست های خود در کسب وکار جشن بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید