چهره جدیدی از صنایع دستی در 40 سالگی انقلاب ارائه گردد، احیای رشته های ازیادرفته در 7 استان کشور

به گزارش مجله فضای وب، معاون صنایع دستی کشور گفت: صنایع دستی یکی از برندهای جمهوری اسلامی ایران است و در چهل سالگی انقلاب باید چهره جدیدی از صنایع دستی ایرانی ارائه گردد.

چهره جدیدی از صنایع دستی در 40 سالگی انقلاب ارائه گردد، احیای رشته های ازیادرفته در 7 استان کشور

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، پویا محمودیان معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امروز سه شنبه 17 مهر، در جلسه تخصصی احیا و باززنده سازی صنایع دستی از یاد رفته که با حضور نمایندگانی از هفت استان کشور برگزار گردید، گفت: در 40 سالگی انقلاب اسلامی باید بر روی تدوین الگوهای جدید از صنایع دستی کار کنیم و چهره ای جدید از صنایع دستی ایرانی به عنوان یکی از برندهای جمهوری اسلامی ایران ارائه گردد.

او اضافه کرد: در همین خصوص با توجه به برگزاری جشنواره فجر صنایع دستی، باید بتوانیم الگوهایی جدید و تازه و طرح های نو و ابتکاری از صنایع دستی ارائه کنیم.

او همچنین با اشاره به نام گذاری سال جاری از سوی رهبر انقلاب با عنوان سال حمایت از کالای ایرانی توضیح داد: صنایع دستی به عنوان ایرانی ترین کالا نقش مهمی در حمایت از کالای ایرانی دارد و در این میان برنامه ریزی ها ما در معاونت صنایع دستی به گونه ای است که اسفند سال جاری باید بتوانیم گزارشی کامل و جامع در مورد صنایع دستی و کالای ایرانی ارائه دهیم.

او سپس به احیای رشته های از یاد رفته در استان های مختلف اشاره نمود و اضافه کرد: صنایع دستی اشتغالزا و درآمدزا است و احیای رشته های ازیاد رفته و حمایت از رشته های فعال می تواند به ایجاد هرچه بیشتر اشتغال در شهرهای مختلف یاری کند.

ویدا توحدی مشاور معاونت صنایع دستی نیز در حاشیه برگزاری این جلسه گفت: در این نشست رشته های از یاد رفته صنایع دستی مربوط به 7 استان کشور با حضور نمایندگانی از این استان ها مورد آنالیز نهاده شد.

او ادامه داد: با توجه به اهمیت حفظ رشته های صنایع دستی تمام کوشش خود را برای رشد و توسعه و نیز حمایت از رشته های صنایع دستی انجام خواهیم داد.

توحدی خاطر نشان کرد: در این نشست تخصصی بعضی از رشته های صنایع دستی از یاد رفته از استان های خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان و مازندران مورد آنالیز نهاده شد و راهکارهای احیا و باززنده سازی این رشته ها آنالیز شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 287

به "چهره جدیدی از صنایع دستی در 40 سالگی انقلاب ارائه گردد، احیای رشته های ازیادرفته در 7 استان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهره جدیدی از صنایع دستی در 40 سالگی انقلاب ارائه گردد، احیای رشته های ازیادرفته در 7 استان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید