چین حمله لفظی تایوان علیه رئیس سازمان بهداشت جهانی را محکوم کرد

به گزارش مجله فضای وب، دولت چین حملات زهرآلود تایوانی ها علیه سازمان بهداشت جهانی را محکوم نموده و آن را تلاشی برای اعلام استقلال توسط تایوان دانست.

چین حمله لفظی تایوان علیه رئیس سازمان بهداشت جهانی را محکوم کرد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پکن حملات لفظی و تهدیدات انجام گرفته از سوی تایوان بر علیه رئیس سازمان بهداشت جهانی را محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، دفتر امور تایوان در چین بیان کرد: مقامات حزب [حاکم] دموکراتیک پیشرو [تایوان] به شکل گستاخانه ای از [شیوع] ویروس برای دستیابی به استقلال استفاده می نمایند، به طور زهر آلودی به سازمان بهداشت جهانی و پرسنل مسئول آن حمله می نمایند و با ارتش سبز اینترنتی خود اظهارات نژادپرستانه منتشر می نمایند. ما به شدت این اقدامات را محکوم می کنیم.

پیش تر تدروس آدانوم گفته بود حملاتی نژادپرستانه از سوی تایوانی ها بر علیه او اجرا شده است و افرادی در این کشور سازمان بهداشت جهانی به جانب داری از چین متهم نموده اند.

وزیر دادگستری تایوان روز آدینه ضمن عذرخواهی از آدانوم مدعی شد حملات اجرا شده علیه وی توسط چینی ها ترتیب داده شده اند.

چین تایوان را بخشی جدایی ناپدیر از قلمرو خود می داند اما تایوانی ها با حمایت آمریکا و چند کشور اروپایی دیگر کوشش دارند اعلام استقلال نمایند.

تایوانی ها مدعی هستند سازمان بهداشت جهانی، آن ها را به خاطر جانب داری از چین، از برنامه های خود خارج نموده و مانع از آن می گردد که اطلاعات مهم در زمینه شیوع ویروس کرونا، به موقع اطلاعات به دست مقامات تایوانی برسد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 912

به "چین حمله لفظی تایوان علیه رئیس سازمان بهداشت جهانی را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین حمله لفظی تایوان علیه رئیس سازمان بهداشت جهانی را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید