کاهش مخاطبان تلویزیونی انگلیس با ورود تبلت ها

به گزارش مجله فضای وب، خبرنگاران: ورود تبلت ها به زندگی روزمره مردم به ویژه سالمندان، شبکه های تلویزیونی انگلیس را با کاهش چشمگیر مخاطبان روبرو نموده است.

کاهش مخاطبان تلویزیونی انگلیس با ورود تبلت ها

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرنگاران،پس از اینکه مرکز ارتباطات و رسانه انگلیس در سال 2009، برای اولین بار مقیاس جدیدی را برای برآورد میزان مخاطبان تلویزیونی به کار گرفت، تعیین شد که ساعت مشاهده تلویزیون به صورت چشم گیری در سال های 2010 و 2011 در میان انگلیسی ها کاهش داشته است.

انگلیسی ها در سال های 2010 و 2011 به طور متوسط 4 ساعت و دو دقیقه در روز تلویزیون تماشا کردند. این میزان در سال 2012 تغییر چندانی نکرد، اما در سال گذشته، حتی با وجود برگزاری مسابقات بازی های المپیک در لندن، این شاخص به سه ساعت و 52 دقیقه کاهش یافت.

به گزارش شبکه امارات الیوم، هنوز بحث ها و اختلافات درباره اینکه آیا این ریزش مخاطب پدیده ای موقتی است یا شروع یک رویکرد جدید، ادامه دارد بویژه اینکه شاهد کاهش مخاطبان جوان تلویزیون انگلیس (16 تا 24 ساله) از سال 2010 بوده ایم. اما موضوعی که نمی توان آن را انکار کرد این است که سال 2013 اولین سالی است که ریزش مخاطبان تلویزیونی در تمامی سنین روی داده است.

بر اساس این گزارش، از منظر کارشناسی، این پدیده در نتیجه افزایش استفاده از تبلت ها است که طی دو سال گذشته به یکی از متداول ترین هدایای جشن های تولد تبدیل شده است. این تبلت ها موجب شده حتی سالمندان هم ساعات بیشتری را در سایت های اینترنتی بمانند و از صفحات مختلفی بازدید نمایند. این تکنولوژی به دلیل صفحه بزرگ، کاربرد آسان و لمسی بودنش در میان کاربران اینترنتی بالای 65 سال بسیار محبوب شده است.

این در حالی است که سال ها شاهد مقاومت سرسختانه این گروه سنی در استفاده از اینترنت بوده ایم، اما در سه سال اخیر تغییرات زیادی روی داده که همه این ها به دلیل ورود تبلت ها بوده است.

براساس گزارش مرکز ارتباطات و رسانه انگلیس، بزرگسالان انگلیسی هر روز 8 ساعت و 41 دقیقه از وقت خود را در اینترنت با سایت های مختلف و کتاب های الکترونیکی و مجله های اینترنتی سپری می نمایند.

منبع:ایسنا

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 495

به "کاهش مخاطبان تلویزیونی انگلیس با ورود تبلت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش مخاطبان تلویزیونی انگلیس با ورود تبلت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید