54 هزار تُن کالا وارد بندر ریلی آستارا شد

به گزارش مجله فضای وب، رسول امیدی در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به فعال شدن تخلیه و بارگیری در باراندازی ریلی آستارا، اظهارکرد: مبدأ و مقصد کالاهای وارداتی، صادراتی و ترانزیت ریلی به آستارا بیشتر کشورهای آسیای میانه و حوزه قفقاز اعم از روسیه، گرجستان، اوکراین، قزاقستان و جمهوری آذربایجان است.

54 هزار تُن کالا وارد بندر ریلی آستارا شد

وی اضافه نمود: طی پنج ماه گذشته 54 هزار تُن کالا نظیر MDF، غلات، چوب و تخته در قالب 907 واگن قطار باری از کشورهای جمهوری آذربایجان و روسیه وارد بارانداز ریلی آستارا گردیده است.

مدیرکل گمرک آستارا با اشاره به اینکه در این مدت 48 هزار و 674 تُن کالای فراوری گردیده در ایران اعم از کلینگر(ماده اولیه سیمان)، سیمان، کاشی و سرامیک توسط 766 واگن قطاری باری به خارج از کشور صادر گردیده است، گفت: مقصد کالاهای صادر گردیده کشورهای اوکراین، روسیه، گرجستان و قزاقستان بوده است.

وی میزان کالای ترانزیت گردیده توسط محور ریلی و بین المللی آستارا در این مدت را هشت هزار و 466 تُن کالا عنوان و گفت: ترانزیت این میزان کالا با 102 واگن قطار باری انجام شده است.

امیدی در ادامه با بیان اینکه گمرک بارانداز ریلی آستارا از اوایل تیرماه امسال فعال گردیده است، توضیح داد: خط ریلی آستارا- آستارا با توجه به ظرفیت و اهمیت اقتصادی مورد توجه بازرگانان داخلی و خارجی قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 24

به "54 هزار تُن کالا وارد بندر ریلی آستارا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "54 هزار تُن کالا وارد بندر ریلی آستارا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید