آخرین اخبار از شرایط دو کشتی ایرانی و کره ای

به گزارش مجله فضای وب، سخنگوی وزارت خارجه از تحولات مثبت در رابطه با کشتی توقیف شده ایران در اندونزی و کشتی کره ای در ایارن اطلاع داد.

آخرین اخبار از شرایط دو کشتی ایرانی و کره ای

سعید خطیب زاده درباره شرایط کشتی کره ای گفت: این یک موضوع فنی است و موضوع پول ها یک موضوع دوجانبه بین ایران و کره است. اخباری که ما می شنویم این است که آنها به راه چاره هایی رسیدند. در خصوص کشتی کره، در حال رایزنی با دادستانی هستیم. دسترسی کنسولی درباره خدمه آن داده شد تا بتوانیم نتیجه بهتری داشته باشیم. امیدوارم خبرهای خوبی درباره خدمه داشته باشیم.

او درباره آخرین شرایط نفتکش توقیف شده ایران در اندونزی نیز گفت: گزارش هایی که دولت اندونزی داشته و همکاری های خوبی که با ما داشته، حاکی از فنی بودن مسئله است. دسترسی های کنسولی به خدمه کشتی داشتیم. کاپیتان و معاون وی روز گذشته به عرشه بازگشتند. امیدواریم این مسئله را با توجه به قوانین اندونزی به زودی حل کنیم. تحولات مثبت است.

چندی پیش ایران یک کشتی کره ای را به دلیل ایجاد آلودگی دریایی توقیف کرد و کوشش های دیپلماتیک کره جنوبی برای آزادسازی این کشتی تا به امروز بی نتیجه مانده است. ایران می گوید باید کره راستا قضایی و قانونی را طی کند.

پس از آن یک نفتکش ایرانی هم در اندونزی توقیف شد. اندونزی می گوید این نفتکش با نفتکش دیگری بهصورت غیرقانونی تبادل نفت نموده اند.

ایران پیشتر اعتراض نموده بود که اندونزی اطلاعات ضدونقیض در این باره ارائه می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1463

به "آخرین اخبار از شرایط دو کشتی ایرانی و کره ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین اخبار از شرایط دو کشتی ایرانی و کره ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید