آزادراه اصفهان، شیراز تا سرانجام امسال افتتاح می گردد

به گزارش مجله فضای وب، آزادراه اصفهان-شیراز تا کنون حدود 93 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بر اساس وعده های مسئولان تا سرانجام سال جاری به بهره برداری خواهد رسید. این راستا می تواند 130 کیلومتر و حدود دو ساعت از زمان تردد بین استان های اصفهان و شیراز را کوتاه تر کند.

آزادراه اصفهان، شیراز تا سرانجام امسال افتتاح می گردد

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در بازدید هفته گذشته خود از این آزادراه اظهار کرد: طول راستا تا قطعه ششم210 کیلومتر است که 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. قطعه 7 هم بالغ بر 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم طبق تفاهمی که هفته گذشته با وزارت دفاع داشتیم، در سرمایه گذاری مشترک دو وزارتخانه بتوانیم احداث قطعه هفت را هم سرعت دهیم.

وی اضافه کرد: بخشی از احداث قطعه 8 این آزادراه را شهرداری شیراز و بخشی دیگر را طبق توافقی که داشتیم، وزارت دفاع بر عهده گرفته است. در کوشش هستیم احداث این آزادراه را سرعت دهیم که بتوانیم آن را که جزو طولانی ترین آزادراه های کشور است، هرچه سریعتر به بهره برداری برسانیم.

خیراله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور هم در حاشیه بازدید از این پروژه گفت: در 3 مرحله این آزادراه را برای مردم جنوب کشور یعنی استان های فارس، هرمزگان و بوشهر به بهره برداری می رسانیم به گونه ای که مرحله نخست در چند ماه آینده یا حداکثر تا اوایل سال 1401 به بهره برداری رسیده که طول آن 212 کیلومتر بوده و تا به امروز نزدیک به 94 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اضافه کرد: مرحله بعدی احداث قطعات 7 و 8 این آزادراه است که این قطعات هم پیشرفت فیزیکی حدود 50 درصدی دارند. در بازدیدی که به وسیله وزیر راه و شهرسازی از این آزادراه انجام شد، توافق شد که عملیات اجرایی اتصال این آزادراه را به شهر شیراز را تسریع کنیم. به این ترتیب باید بتوانیم در انتهای سال 1401 و اوایل سال 1402 عملیات اجرایی این بخش ها را هم به اتمام برسانیم.

خادمی ادامه داد: تا به امروز حدود 3 هزار میلیارد تومان با سرمایه گذاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و بخش خصوصی برای اجرای این پروژه هزینه شده است. ارزش به روز پروژه حدود 7 هزار میلیارد تومان است و بنابراین این پروژه به عنوان یک ابرپروژه راهسازی کشور آخرین مراحل اجرایی خود را پشت سر می گذارد. امیدواریم که احداث این آزادراه تحولی در بخش ترانزیت و حمل ونقل کالا و مسافر به جنوب کل ایران، به خصوص استان فارس و استان های هرمزگان و بوشهر ایجاد کند.

این آزادراه قرار است اصفهان را در هشت فاز به بوشهر وصل کند که به نظر می رسد قطعات 7 و 8 این آزادراه یعنی آزادراه شیراز-بوشهر تا خاتمه سال آینده به بهره برداری برسد اما آزادراه اصفهان-شیراز اگر وزارت راه و شهرسازی مانند سال های گذشته بد قولی نکند تا خاتمه سال جاری یا نهایتا اوایل سال آینده افتتاح خواهد شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1839

به "آزادراه اصفهان، شیراز تا سرانجام امسال افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادراه اصفهان، شیراز تا سرانجام امسال افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید