آشنایی با خواص برگ درخت گردو برای سلامتی

به گزارش مجله فضای وب، علاوه بر مغز گردو، برگ درخت گردو هم خواص متعددی برای سلامت بدن به همراه دارد. اگر به دیابت، فشار خون، روماتیسم یا ریزش مو مبتلا هستید، با مصرف برگ درخت گردو می توانید این عارضه ها را کنترل کنید. در این مطلب به آنالیز چند خاصیت مفید برگ درخت گردو پرداخته شده است؛ با ما باشید.

آشنایی با خواص برگ درخت گردو برای سلامتی

خواص برگ درخت گردو

1. کاهش قند خون

برگ درخت گردو یکی از برترین راهکار های طبیعی و گیاهی برای مبارزه با بیماری دیابت است. این گیاه در طب سنتی اهمیت زیادی دارد. براساس تحقیقات انجام شده، تعیین شده که عصاره برگ درخت گردو خاصیت هیدروالکلی دارد. این ویژگی به کاهش قند خون و سطح گلوکز بدن یاری می نماید. بعلاوه برگ درخت گردو حاوی اندازه زیادی ژوگلون است. این ماده نیز در کاهش سطح گلوکز خون موثر است.

یکی دیگر از دلایلی که باعث می گردد برگ درخت گردو به درمان دیابت یاری کند، وجود فلاونوئید هایی مانند کوئرستین است. این ماده اندازه ترشح انسولین را در بدن زیاد می نماید. بعلاوه از تجمع سوربیتول در بافت های بدن جلوگیری می نماید. باید روزانه سه نوبت و در هر نوبت 5 گرم برگ گردو را با یک لیوان آب بجوشانید. دم نموده این گیاه به کاهش قند خون یاری می نماید.

2. کاهش فشار خون

یکی دیگر از خواص برگ درخت گردو کنترل و کاهش فشار خون است. زیرا عصاره برگ گردو حاوی اندازه زیادی فلاونوئید است. این ماده علاوه بر کاهش قند خون، در کنترل فشارخون هم موثر است. اگر زمان افزایش فشار خون، یک لیوان دم نموده برگ درخت گردو میل کنید، فشار خون شما تا حد زیادی کاهش می یابد. این خاصیت برگ گردو اگر چه مفید است، اما نباید در آن زیاده روی گردد. زیرا به علت تاثیر زیادی که در کاهش فشار خون دارد، ممکن است فشار خون را از حد تعادل کمتر کند. در نتیجه احتمال ابتلا به سکته مغزی را افزایش می دهد؛ پس زیاده روی نکنید!

3. خاصیت ضدسرطانی

به علت وجود آنتی اکسیدان های فراوان، یکی دیگر از خواص برگ درخت گردو تقویت سیستم ایمنی بدن است. در واقع آنتی اکسیدان های موجود در این گیاه می توانند عملکرد سیستم ایمنی را تنظیم نمایند. بنابراین یکی دیگر از خواص برگ درخت گردو پیشگیری از سرطان است. این گیاه سلول های سرطانی پروستات را در آقایان مهار می نماید. زیرا برگ گردو حاوی هگزان که مکمل قدرتمندی برای مقابله با این بیماری هم محسوب می گردد است.

4. درمان فیبروم رحمی

بیماری فیبروم رحمی یک بیماری صعب العلاج است. علت ابتلا به این بیماری هجوم خلط بلغم در کنار خلط صفرا گزارش شده است. برگ درخت گردو می تواند در درمان فیبروم رحمی موثر واقع گردد. البته توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید برگ درخت گردو را بجوشانید. بلکه باید 5 گرم برگ گردو را به مدت 12 ساعت در آب بخیسانید.

بعلاوه می توانید 5 گرم از این گیاه را با یک لیوان آب در دستگاه مخلوط کن بریزید. این ترکیب را طی 24 ساعت، در سه نوبت با اندازه کمی قند میل کنید. این روش درمانی را باید از روز اتمام قاعدگی یا حداکثر 5 روز بعد از آغاز قاعدگی به مدت 25 روز تکرار کنید.

5. درمان کم خونی

برگ گردو حاوی اندازه زیادی ژوگلون است. این ماده از رشد سلول های داسی جلوگیری می نماید. داسی نوعی از کم خونی است که در اثر اختلال ژنتیکی ایجاد می گردد. با مصرف برگ گردو این بیماری درمان می گردد.

6. درمان روماتیسم

یکی دیگر از خواص برگ درخت گردو درمان روماتیسم است. برای درمان این بیماری دردناک دم نموده برگ گردو مفید است. 2 گرم برگ گردو را در 10 سی سی آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه دم بکشد. این دمنوش را به سه قسمت تقسیم نموده و در فواصل زمانی در یک روز میل نمایید.

7. تقویت موی سر

اگر به ریزش مو مبتلا هستید، یکی از خواص برگ درخت گردو تقویت ریشه مو است. البته می توانید برگ و پوسته سبز گردو را با هم ترکیب نموده تا تاثیر آن بیشتر گردد. 50 گرم برگ گردو و پوست سبز گردو را در یک لیتر آب بجوشانید. بعد از سرد شدن، موهای سر را با آن ماساژ دهید. سپس بعد از گذشت یک ساعت موها را بشوئید. با تکرار این روش، ریشه موهای شما تقویت می گردد.

8. ضد آکنه و جوش

یکی دیگر از خواص برگ درخت گردو درمان جوش و آکنه است. زیرا این گیاه خاصیت ضدمیکروبی داشته و می تواند باکتری پروپیونی آکنه را از بین ببرد. تاثیر برگ گردو بر روی این بیماری تا حدی است که متخصصان پوست آن را به جای دارو تجویز می نمایند. علاوه بر خاصیت ضدمیکروبی، به علت داشتن آنتی اکسیدان می تواند سلامت پوست را هم به همراه داشته باشد.

برای مصرف آن می توانید 5 گرم برگ گردو را خرد کنید. سپس آن را با 1 لیوان آب به مدت 5 دقیقه بجوشانید. مصرف این دمنوش به برطرف مسائل پوستی، جوش و آکنه یاری می نماید.

9. تسکین دهنده درد

زمانی که به درد و التهاب مبتلا هستید، می توانید عصاره برگ گردو را مصرف کنید. این ماده تاثیر ضددرد و التهاب دارد. زیرا برگ گردو به علت داشتن کوئرستین (یک نوع فلاونوئید)، قادر به تسکین درد و التهاب است. برای گرفتن عصاره برگ گردو می توانید آن را با چرخ گوشت چرخ کنید و سپس با یک پارچه تمیز آب آن را بگیرید. بعلاوه می توانید به جای چرخ کردن، آن را له کنید.

10. محافظت از کبد و کلیه ها

یکی دیگر از مزیت ها و خواص برگ درخت گردو یاری به سلامت کبد و کلیه هاست. زیرا این گیاه با داشتن هیدروالکل می تواند کبد را در برابر صدمات اکسیداتیو حفظ کند. در بیماری دیابت، مصرف برگ گردو می تواند کبد را از آسیب دیابت حفظ کند. برای مصرف آن می توانید 5 گرم برگ گردو را در یک لیوان آب بجوشانید؛ این دمنوش را قبل از غذا میل کنید.

11. دفع حشرات

با وجود ژوگلون در این گیاه، حشرات دفع می شوند. کافی است چند عدد برگ گردو را در زمان خواب کنار رختخواب قرار دهید. این کار باعث دوری کک، بید و ساس از شما می گردد.

مضرت احتمالی ناشی از مصرف برگ گردو

  • همان طور که گفته شد مصرف برگ گردو در درمان دیابت موثر است. اما مصرف بیش از حد آن باعث افت فشار و قند خون می گردد. پس اگر قند خون شما نرمال است و به مصرف برگ گردو احتیاج دارید، آن را به همراه اندازه کمی قند مصرف کنید.
  • اگر تا به حال برگ گردو مصرف ننموده اید، قبل از مصرف، اندازه کمی از آن را مزه کنید. زیرا اگر به آن حساس باشید باعث حالت تهوع و شکم درد می گردد.
  • روی زخم برگ درخت گردو نزنید؛ زیرا برگ گردو حاوی اندازهی نفتالین است که به سرعت جذب بدن و سپس کبد می گردد.
  • مصرف بیش از حد برگ درخت گردو به کبد آسیب جدی وارد می کند.

سخن آخر

آیا شما از خواص برگ درخت گردو آگاه بودید؟ به جز موارد بالا چه خواص دیگری را می شناشید؟ لطفا نظرات و تجربیات مفید خود را در قسمت ارسال نظر با ما در میان بگذارید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1903

به "آشنایی با خواص برگ درخت گردو برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با خواص برگ درخت گردو برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید