آمریکا چین را به عدم شفافیت درباره شیوع کورونا متهم کرد ، چین اقدامات زمان جنگ را گسترش می دهد

به گزارش مجله فضای وب، یک مقام ارشد کاخ سفید از چین خواست درباره چگونگی مقابله با شیوع ویروس کورونا شفافیت بیشتری داشته باشد و این در حالی است که مقامات چینی برای برای محدود کردن انتشار ویروس به اقدامات زمان جنگ متوسل شده اند.

آمریکا چین را به عدم شفافیت درباره شیوع کورونا متهم کرد ، چین اقدامات زمان جنگ را گسترش می دهد

با بلیط ارزان چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، لری کودلو رئیس شورای ملی مالی آمریکا روز آدینه 14 فوریه (25 بهمن) در این باره گفت: ما از اینکه چین از ما برای یاری در مبارزه با ویروس کورونا دعوت ننموده است و همچنین از عدم شفافیت چین در این باره اندکی ناامید هستیم.

اظهارات کودلو در زمانی بیان می گردد که مقامات چینی می گویند شیوه شمارش موارد عفونت را تغییر داده اند و این تغییر با افزایش شدید در میزان موارد گزارش شده در روز اخیر باعث سردرگمی درباره شرایط شیوع بیماری شده و امیدها درباره اینکه تا سرانجام ماه میلادی جاری (فوریه) شیوع به اوج خودش برسد و بعد کاهش یابد، از بین رفته است.

  • گزارش 254 مرگ جدید ناشی از ویروس کورونا در یک روز| شرایط جنگی در شهر شیان چین| برکناری مقامات محلی حزب کمونیست

  • تغییر در شیوه تشخیص موارد بیماری

مقامات استان هوبی، کانون شیوع ویروس کورونا در چین، روز پنجشنبه معیارهای تشخیصی عفونت با ویروس کورونا را تغییر دادند و علاوه بر آزمایش مثبت خون از لحاظ ویروس کورونا، تصاویر سی تی اسکن ریه های دال بر عفونت ریه را هم برای تشخیص بیماری کافی دانستند، در نتیجه به ناگهان شمار موارد بیماری با ویروس کورونا و مرگ های ناشی از آن افزایش یافت. با این تجدیدنظر در معیارهای تشخیصی 254 مورد به شمار مرگ های ناشی از ویروس کورونا افزوده شد.

بعد در روز آدینه چین 121 مورد جدید مرگ ناشی از ویروس کورونا گزارش کرد، اما 108 مورد مرگ از کل موارد مرگ ها کاست، که به گفته کمیسیون ملی بهدشت چین به علت اشتباه در شمارش و آمار دوگانه بوده است.

کمیسیون ملی بهداشت چین روز آدینه 121 مورد جدید مرگ و 5090 مورد عفونت جدید با ویروس کورونا گزاش کرد و به این ترتیب شمار کل افراد مبتلا در چین به 63851 مورد و در کل دنیا به بیش از 64000 مورد رسید.

شمار کل موارد مرگ به 1383 مورد رسیده است که همه آنها به جز سه مورد (یک مورد در هنگ کنگ، یک مورد در ژاپن و یک مورد در فیلیپین) در چین اتفاق افتاده است.

این کمیسیون شرح بیشتری درباره موارد دوبار شمرده شده مرگ ارائه نکرد.

  • اختلاف کارشناسان درباره شیوه مقابله چین

آدام کامرات- اسکات، متخصص بیماری های عفونی در مرکز بین المللی مطالعات امنیت در دانشگاه سیدنی در این باره گفت: بر اساس فرایند فعلی موارد تایید شده بیماری، به نظر می رسد با وجود اینکه مقامات چین حداکثر کوشش خود را برای پیشگیری از انتشار ویروس کورونا انجام می دهند، این اقدامات سختگیرانه به موقع انجام نشده اند و تاثیر چندانی نداشته اند.

مقامات چین همچنین اعلام نموده اند تا 11 فوریه (22 بهمن) که 1716 نفر از کارکنان به ویروس کورونا مبتلا شده اند و شش نفرشان مرده اند. این مقامات روز آدینه در پاسخ به پرسش ها درباره چگونگی شمارش موارد بیماری گفتند هنگامی افراد بدون علامتی که در قرنطینه قرار دارند، علامت دار می شوند، آنها را جزو موارد تاییدشده بیماری وارد می نمایند.

با اینکه گروهی از کارشناسان بهداشتی از این تغییر در شیوه گزارش دهی استقبال نموده اند- چرا که به این ترتیب شمار بیشتری از بیماران ثبت و بیماران بیشتری درمان می شوند- کارشناسان دیگر می گویند این تغییر باعث ایجاد سوال بیشتری درباره درستی داده های منتشر شده می گردد. این تغییر در معیارهای تشخیصی فقط در ایالت هوبی اعمال شده است.

کودلو در این باره گفت: آیا کمیته مرکزی حزب کمونیست چین با ما صادق بوده است؟. کودولو گفت شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به دونالد ترامپ اطمینان خاطر داده است که پکن یاری آمریکا برای مقابله با شیوع کورونا می پذیرد، اما آنها تا به حال اجازه یاری را به ما نداده اند.

  • گسترش اقدامات سختگیرانه در چین برای مهار شیوع ویروس

مقامات چین روز پنجشنبه در دیدار رهبران ارشد حزب کمونیست خواهان آن شدد که سایر مناطق چین هم اقدامات قرنطینه وامداد مشابه با شهر ووهان را به کار ببندند. شهر ووهان مرکز استان هوبی که کانون شیوع ویروس کورونا است- سه هفته است که در شرایط قرنطینه قرا ردارد.

در این جلسه که به ریاست لی ککیانگ، نخست وزیر چین انجام شد، از مقامات ووهان هم خواسته شد طبقه بندی و قرنطینه کردن ساکنان مشکوک به ابتلا به ویروس کورونا یا با عفونت تایید شده را تسریع نمایند.

در شهر هوانگ گانگ در ایالت هوبی که با بیش از 2000 مورد عفونت و دست کم 59 مرگ ناشی از آن یکی از مناطق با بدترین شرایط شیوع بیماری پس از شهر ووهان است، مقامات برای 14 روز اقداماتی اضطراری را اعمال نموده اند، همه مناطق مسکونی را مهر و موم و همه وسائل نقلیه (به جز وسائل نقلیه مربوط به مقاصد اضطراری، پزشکی یا رسمی) از رفت وآمد منع شده اند.

ایست های بازرسی در این شهر برپاشده اند و نیروهای امنیت ملی برای اعمال این اقدامات به کار گرفته شده اند. کمیته های محلی منطقه ای برای رساندن غذا و ملزومات به مردم سازماندهی شده اند. بر اساس بیانیه صادرشده از طرف دولت هیچکدام از ساکنان شهر نباید بدون اجازه وارد محلات شهر شوند یا آنها را ترک نمایند.

در منطقه داوو در مرکز استان هوبی که بیش از 600000 نفر جمعیت دارد، نیز مقامات پنجشنبه بعدازظهر اعلام شرایط اضطراری کردند و مناطق مسکونی و ساختمان ها مهروموم و رفت وآمد وسائل نقلیه ممنوع کردند. بر اساس بیانیه دولت هر فردی که از این قوانین تخطی کند، بازداشت خواهد شد و بر اساس مقررات زمان جنگ با او رفتار خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 697

به "آمریکا چین را به عدم شفافیت درباره شیوع کورونا متهم کرد ، چین اقدامات زمان جنگ را گسترش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا چین را به عدم شفافیت درباره شیوع کورونا متهم کرد ، چین اقدامات زمان جنگ را گسترش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید