اسماعیل خان: همه شهرستان ها را از طالبان پس می گیریم

به گزارش مجله فضای وب، خبرگزاری خبرنگاران- قیام مردمی در هرات به فرماندهی اسماعیل خان در حالی شکل گرفته که گذرگاه های اسلام قلعه میان افغانستان و ایران و همچنین تورغندی میان افغانستان و ترکمنستان به دست طالبان افتاده است.

اسماعیل خان: همه شهرستان ها را از طالبان پس می گیریم

به گزارش خبرنگاران، اسماعیل چهره شناخته شده جهادی افغانستان گفت: مردم نگران نباشند همه شهرستان های سقوط کرده را از تصرف طالبان آزاد می کنیم.

اسماعیل خان چهره سیاسی، جهادی و وزیر اسبق انرژی و آب افغانستان امروز در یک نشست خبری در شهر هرات با اعلام قیام مردمی به فرماندهی خودش در برابر طالبان به مردم اطمینان داد که نه تنها هرات بلکه استان های حوزه غرب افغانستان را هم آرام خواهد کرد.

وی اضافه نمود: از کسانی که سلاح دارند می خواهیم در کنار سایر برداران خود قرار گیرند.

اسماعیل خان گفت: شرایط را تغییر می دهیم و هرات را (از وجود طالبان) پاکسازی می کنیم.

وی به طالبان هشدار داد که استان های حوزه جنوب غرب را برای طالبان به جهنم تبدیل خواهد کرد.

این فرمانده جهادی افغان شرح داد: قیام مردمی فقط هرات را در بر نمی گیرد بلکه سایر استان های حوزه غرب افغانستان را هم در برمی گیرد.

اسماعیل خان همچنین از بی توجهی مسئولان دولت افغانستان به هشدار قبلی وی مبنی بر سقوط شهرستان های حوزه غرب این کشور انتقاد کرد.

قیام مردمی در هرات به فرماندهی اسماعیل خان در حالی شکل گرفته است که شب گذشته گذرگاه های اسلام قلعه میان افغانستان و ایران و همچنین تورغندی میان افغانستان و ترکمنستان به دست طالبان افتاد.

طالبان از کارمندان گمرک اسلام قلعه خواسته اند به کار های روزمره خود ادامه دهند، اما عواید گمرک باید در اختیار طالبان قرار گیرد. گزارش ها حاکی از آن است که هم اکنون بیشتر شهرستان های استان هرات در تصرف طالبان قرار گرفته است.

این تحولات در حالی است که اشرف غنی رییس جمهور افغانستان در مراسمی گفته است شرایط افغانستان در مرحله بسیار پیچیده ای از انتقال قرار گرفته است، اما دولت توانایی مدیریت اوضاع را دارد.

همچنین امروز وزارت دفاع افغانستان هم از کشته و زخمی شدن دویست و سی عضو طالبان در درگیری با نظامیان افغان در شبانه روز گذشته خبرداد.

در این عملیات ها که در ده استان افغانستان اجرا شد، صد و سی و یک نفر از طالبان کشته و نود و نه نفر از آن ها زخمی شدند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1733

به "اسماعیل خان: همه شهرستان ها را از طالبان پس می گیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسماعیل خان: همه شهرستان ها را از طالبان پس می گیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید