اعلام پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2021 میلادی

به گزارش مجله فضای وب، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2021 میلادی اعلام شد.

اعلام پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2021 میلادی

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

داستان چیست؟

وزارت فرهنگ یونان گفت: الفسینا که به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2020 میلادی انتخاب شده بود، به علت شیوع ویروس کرونا نتوانست به موقع کار و برنامه های خود را آماده کند. به همین دلیل با مسئولان فرهنگی اتحادیه اروپا گفت وگو و تصمیم گرفته شد که این شهر برای سال 2021 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا اعلام و فعالیت های فرهنگی و هنری خود را داشته باشد.

بر همین حال، براساس گزارش رسانه های خبری یونان به نقل از وزارت فرهنگ این کشور، این وزارتخانه تصمیم گرفته که برای شتاب بخشیدن به آماده سازی این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا، رئیس و مدیران سطح بالای آن را تغییر دهد و در حال حاضر شهردار شهر الفسینا به عنوان رئیس و مسئول آماده سازی این شهر انتخاب شده است.

الفسینا منطقه ای فقیرنشین و کارگری در جنوب شهر آتن و در کنار دریا بوده که برای آماده سازی احتیاج به بازسای و ایجاد زیر ساخت و تأسیسات جدید دارد تا بتواند برای اجرای برنامه های هنری در سال 2021 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا فعالیت کند.

وزارت فرهنگ و ورزش یونان نیز اعلام نمود که باید مسأله را برای آماده سازی این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا جدی گرفت و ما براساس ضرورت و نحوه کنترل ویروس کرونا تصمیم خواهیم گرفت و چنانچه لازم باشد شاید وقت بیشتری از اتحادیه اروپا تقاضا کنیم، ولی مسئولان و مدیران باید برنامه های خود را با جدیت پیش برند و این شهر تا سال 2021 میلادی برای اجرای برنامه های فرهنگی آماده شود.

وزارت فرهنگ یونان در ادامه اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا به مقدار زیادی برنامه های فرهنگی و هنری را تحت تأثیر خود قرار داد و خسارات اقتصادی بر بخش های خصوصی و دولتی وارد ساخت. در حال حاضر تعدادی از سالن های تئاتر و مراکز هنری هفته گذشته با دریافت مجوز بصورت محدود نسبت به سال های گذشته و با رعایت پروتکل بهداشتی فعالیت های خود را از سر گرفتند.

منبع: همگردی
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1047

به "اعلام پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2021 میلادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2021 میلادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید