افزایش چشمگیر هزینه های نظامی ژاپن برای مقابله با اقدامات چین و کره شمالی

به گزارش مجله فضای وب، وزارت دفاع ژاپن خواهان افزایش چشمگیر هزینه های نظامی به منظور مقابله با تهدید ناشی از توسعه موشک های بالستیک کره شمالی و اقدامات تحریک آمیز پکن در دریای شرقی چین، شد.

افزایش چشمگیر هزینه های نظامی ژاپن برای مقابله با اقدامات چین و کره شمالی

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت دفاع ژاپن در حالی خواهان افزایش فزاینده هزینه های نظامی شده است که با تهدید ناشی از توسعه موشک های بالستیک کره شمالی و اقدامات تحریک آمیز پکن در دریای شرقی چین روبرو شده است.

وزارت دفاع ژاپن خواهان افزایش 2.3 درصدی بودجه نظامی شده است که در صورت تصویب نهایی میزان هزینه های نظامی این کشور به بیش از 5.17 تریلیون ین معادل 51.47 میلیارد دلار خواهد رسید. این برای پنجمین سال متوالی خواهد بود که شینزو آبه نخست وزیر ژاپن هزینه های نظامی را افزایش می دهد.

توسعه برنامه های موشک بالستیک کره شمالی موجب نگرانی شدید توکیو شده است. وزارت دفاع ژاپن میخواهد 970 میلیون دلار برای ارتقای سامانه های موشکی پاتریوت هزینه کند تا در برابر حملات موشکی احتمالی کره شمالی، سپر دفاعی مستحکمی را ایجاد نماید.

ارتقای سامانه های موشک پاتریوت ژاپن 5 سال طول خواهد کشید و نخستین سامانه دفاع موشکی پیشرفته تا المپیک 2020 توکیو آماده خواهد شد.

در ماه ژوئن، کره شمالی یک فروند موشک میان برد را آزمایش کرد که قادر به هدف قراردادن ژاپن خواهد بود. 24 آگوست نیز کره شمالی یک فروند موشک بالستیک زیردریایی را آزمایش کرد که برای نخستین بار در آبهای ژاپن فرود آمده است.

وزارت دفاع ژاپن همچنین میخواهد نیروهای مسلح خود در دریای شرقی چین را نیز توسعه دهد تا با تحرکات چین در منطقه مقابله کند. چین و ژاپن اختلافات زیادی بر سر مالکیت جزایر دریای شرقی چین دارند.

مقام های نظامی ژاپن همچنین خواهان 95 میلیارد ین بودجه برای خرید 6 فروند جنگنده اف 35 رادارگریز از آمریکا هستند.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 777

به "افزایش چشمگیر هزینه های نظامی ژاپن برای مقابله با اقدامات چین و کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش چشمگیر هزینه های نظامی ژاپن برای مقابله با اقدامات چین و کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید