السراج با انتقاد از امارات: بار دیگر با حفتر پای میز مذاکره نمی نشینم

به گزارش مجله فضای وب، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی با انتقاد از مداخله امارات در امور این کشور، تأکید کرد که با فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی بار دیگر پای میز مذاکره نخواهد نشست.

السراج با انتقاد از امارات: بار دیگر با حفتر پای میز مذاکره نمی نشینم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فایز السراج نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی- که از حمایت جامعه جهانی برخوردار است- با اشاره به این که امارات و لیبی مرزهای مشترکی ندارند، از مداخله امارات در امور لیبی و حمایتش از خلیفه حفتر فرمانده شورشیان ابراز تعجب کرد.

السراج، روز گذشته در گفت وگو با الجزیره توضیح داد: ما با امارات مرزهای مشترکی نداریم و این امر برای ما درباره اهداف امارات در کشورمان سوال برانگیز می گردد.

وی اضافه کرد: ما بعد از کنفرانس برلین درباره عدم پایبندی طرف مقابل(حفتر) به تعهداتش خوش بینی محتاطانه داریم. ما شریکی واقعی برای پیشبرد فرایند صلح در لیبی نداریم.

وی در گفت وگویی دیگر با خبرگزاری رویترز گفت که لیبی در صورتی که نیروهای خارجی، حفتر را برای انتها دادن به محاصره چاه های نفتی، که تقریبا به توقف فراوری نفت منجر شده است، تحت فشار قرار ندهند، با شرایط فاجعه باری روبرو خواهد شد.

وی درخواست حفتر مبنی بر مرتبط کردن بازگشایی بنادر به توزیع درآمدهای نفتی به لیبیایی ها را رد کرد و متذکر شد: درآمد در نهایت به نفع کل کشور است.

پیشتر خبرگزاری رویترز گزارش داده بود، موسسه ملی نفت لیبی درباره بارگیری نفت خام از دو میدان نفتی الشراره و الفیل شرایط اضطراری اعلام نموده است. نیروهای تحت نظارت گارد تاسیسات نفتی خطوط لوله هایی که میدان نفتی الشراره را به بندر نفتی الزاویه و میدان نفتی الفیل در بندر ملیتة متصل می نماید، بستند.

بیشتر ثروت نفتی لیبی در شرق این کشور واقع شده است اما این شرکت ملی نفت - مستقر در طرابلس - است که درآمدها را توزیع می نماید و اعلام نموده که همه این درآمدها برای کشور هزینه می گردد و این موسسه هیچ ارتباطی با درگیری های موجود میان گروه ها ندارد.

السراج همچنین خاطرنشان کرد که به درخواست برلین برای آتش بس و انجام مذاکرت سیاسی احترام خواهد گذاشت ولی بار دیگر با حفتر پای میز مذاکره نمی نشیند.

کنفرانس برلین، روز یکشنبه 29 دی با مشارکت 12 کشور، از جمله ایالات متحده و ترکیه و نیز سازمان ملل، اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و حضور السراج و حفتر به منظور آنالیز راه حلی سیاسی برای بحران لیبی برگزار گردید.

از 12 ژانویه گذشته آتش بس شکننده ای میان طرف های درگیر در لیبی، در چارچوب طرح ابتکاری ترکیه و روسیه، حاکم شده است که این آتش بس بارها از سوی شبه نظامیان تحت فرماندهی حفتر نقض می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 739

به "السراج با انتقاد از امارات: بار دیگر با حفتر پای میز مذاکره نمی نشینم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "السراج با انتقاد از امارات: بار دیگر با حفتر پای میز مذاکره نمی نشینم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید