تأکید دولت نجات ملی یمن بر بازگشایی فرودگاه صنعاء

به گزارش مجله فضای وب، عضو هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن بر ضرورت اعمال فشار سازمان ملل متحد بر ائتلاف سعودی به منظور بازگشایی فرودگاه صنعاء تأکید کرد.

تأکید دولت نجات ملی یمن بر بازگشایی فرودگاه صنعاء

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالملک العجری عضو هیأت مذاکره نماینده دولت نجات ملی یمن، بازگشایی فرودگاه صنعاء برای انجام پروازهای خارجی را ضروری خواند.

العجری در حساب توئیتری خود نوشت: بازگشایی فرودگاه صنعاء برای انجام پروازهای خارجی امری لازم است و سازمان ملل و جامعه جهانی باید به مسئولیت خود برای اعمال فشار بر کشورهای عضو ائتلاف متجاوز جهت بازگشایی این فرودگاه عمل نمایند. دولت صنعاء آماده تأمین امنیت و حمایت از مسافران غیرنظامی از همه طرف ها و همه شهرهای یمن و هم هماهنگی برای انتقال مزدوران زخمی به اسم یک حق انسانی است.

هانس گراندبرگ نماینده سازمان ملل در امور یمن روز آدینه گفته بود که از سرگیری عملیات انتقال مسالمت آمیز و فراگیر در یمن ساده نبوده و باید فرودگاه صنعاء بازگشایی شده و فعالیت در بندر الحدیده هم از سرگرفته گردد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای کوشش برای بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس دولت مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور و توسعه قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

فرودگاه صنعاء طی شش سال گذشته بمباران شد و در محاصره شدید ائتلاف نهاده شد. ائتلاف سعودی هرگونه ورود و خروج به این فرودگاه بدون اجازه ائتلاف سعودی را ممنوع نموده است. این اقدام در حالی انجام می گردد که ائتلاف در توافق استکهلم (2018) متعهد شده محاصره فرودگاه را برای پروازهای انسان محبت آمیز کاهش دهد. این وعده ائتلاف سعودی تا به امروز محقق نشده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 شهریور 1400 بروزرسانی: 26 شهریور 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1784

به "تأکید دولت نجات ملی یمن بر بازگشایی فرودگاه صنعاء" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید دولت نجات ملی یمن بر بازگشایی فرودگاه صنعاء"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید