شرح جدید وزارت بهداشت درباره حواشی لردگان ، کودک مبتلا به HIV که مادرش آلوده به ویروس نباشد وجود ندارد

به گزارش مجله فضای وب، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچ کودک مبتلا به HIV که مادرش مبتلا به این ویروس نباشد، مشاهده نشده است.

شرح جدید وزارت بهداشت درباره حواشی لردگان ، کودک مبتلا به HIV که مادرش آلوده به ویروس نباشد وجود ندارد

ایسنا نوشت: جهانپور در مورد بعضی اخبار و کلیپ های منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ابتلای بچه ها خردسال به ویروس HIV بدون ابتلای مادر، گفت: متاسفانه به دلایل عدیده از جمله ملاحظات و قواعد اخلاق پزشکی، وزارت بهداشت در مورد جزییات ابتلای افراد به ویروس HIV نمی تواند و نباید اطلاع رسانی کند و همین موضوع زمینه سواستفاده و انتشار مطالب نادرست و کذب را فراهم آورده است و مظلومیت اعضای خانواده نظام سلامت را رقم زده است. در این زمینه نیز تنها می توانم عرض کنم که اطمینان داشته باشید هیچ کودک و خردسال مبتلا به HIV نه در این روستا و نه جای دیگر، نیافتیم که مادر HIV منفی باشد.

وی اضافه کرد: اساسا در بیماریابی ما از بچه ها زیر پنج سال تست HIV گرفته نمی گردد مگر اینکه مادر مبتلا شده باشد، لذا اگر کودکی مورد آزمون قرار گفته و مبتلاست، بخاطر ابتلای مادر مورد آزمایش قرار گرفته است.

جهانپور در ادامه گفت: همانگونه که بارها عرض شده، ابعاد موضوع بیماریابی در همه کانون های تجمعی و یا بیماران شناخته شده در سراسر کشور برای نظام سلامت روشن است و نتایج آن در مشاوره های صورت گرفته به اطلاع کلیه افراد مبتلا رسیده است، البته این موضوع بین بیمار و پزشک معالجش خواهد ماند و قرار نیست کسی خارج ازین دایره مطلع باشد.

وی در انتها تاکید نمود: امروز در نظام سلامت تمرکز بر تداوم مشاوره و حمایت بهداشتی درمانی از بیماران و خانواده های آنهاست و سایر بخش ها نیز قاعدتاً در مورد حمایت های اجتماعی باید ورود نمایند و قرار نیست زمان و امکانات نظام سلامت و آرامش بیماران و خانواده هایشان به پای شایعه پردازان و بدخواهان هزینه گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 475

به "شرح جدید وزارت بهداشت درباره حواشی لردگان ، کودک مبتلا به HIV که مادرش آلوده به ویروس نباشد وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح جدید وزارت بهداشت درباره حواشی لردگان ، کودک مبتلا به HIV که مادرش آلوده به ویروس نباشد وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید